Dobrý den,je možné, že by Benátčan udělal palice? Náš česnek je má a kupovali jsme Benátčan.
Děkuji Pavlousek
Marek Šemík
Myslíte květní stvoly? Mám stejný dotaz, nasázel jsem Benátčan a odlamuji květenství. Je to z loňské dodávky sadby.
16.07.2025
Jan Kozák
V extrémních podmínkách vytvářejí úzkolisté nepaličáky (Benátčan, Japo II, Matinka) skutečně květní stvol s plnohodnotnými pacibulkami. Na rozdíl od paličáků vybíhají do květu výrazně později, někdy dokonce až po sklizni.
Širokolisté nepaličáky (Lukan, Záhorský II, Anton) v extrémních podmínkách květenství nevytvoří, ale prodlužují podpučí, čímž jsou vyneseny středové stroužky nad cibuli, někdy ve více patrech.
17.07.2025
Rychlost vyprodání sadbového česneku
Zakladatel vlákna: Miloslav Matocha | 15.07.2025
Opět jako v loňském roce se zde musím rodiny Kozákových zastat, myslím, že pro český česnek udělali nepřeberné množství práce, jak se šlechtěním, tak s ozdravováním, během roku nám tady zadarmo ve svém volném čase radí a celkově dokázali i s ostatními pěstiteli zase dostat český česnek na výsluní. Važte prosím slova, mluvit zde urážlivě či dokonce vulgárně na jejich adresu je nemístné a přinejmenším neslušné.
Chápu, že všechny zamrzí, že se nedostanou k sadbě přímo od Kozáků, bohužel je nás mnoho a pokud chtějí udržet kvalitu výsadbového materiálu, musí to dělat stejně, cesta k většímu množství je cesta do pekel.
Bylo jasně dané kdy se prodej spustí, je to jako ve všem ostatním, kdo dřív příde, ten dřív mele. a ještě dopoledne několik odrůd bylo v prodeji, tak vemte jinou, vyzkoušejte a třeba najdete lepší, než jste v minulých letech pěstovali. Taky jsem nedokázal objednat vše, co jsem chtěl, ale takový je život.
Pokud poptávka několikanásobně převyšuje nabídku, nedá se nic dělat, ukazuje to jen a jen na kvalitu materiálu, který Kozákovi produkují.
Ať se Vám všem a hlavně rodině od Kozáků daří.
Kateřina Mališová
Ráda bych navázala na pana Matochu a také poděkovala Kozákovým za jejich práci.
Ano, je pravdou, že se po některých odrůdách jen zaprášilo, ale raději přistoupím na to, že nakoupím ne zrovna preferované odrůdy, ale kvalitní, než preferované ale nekvalitní kdo ví od koho, kdo ví s jakým "benefitem".
Česnek jsem u Kozáků objednavala v posledních třech letech, pravdou je, že je potřeba jednat velmi rychle, ale to není žádná novinka.
Loni, byť jsem se přihlásila o půlnoci, některé odrůdy nebyly (např. rusínka), ale díky tomu jsem koupila odrůdy, které jsem nepreferovala, vnímala jsem je jako "z nouze ctnost" a hle, letos mě velmi příjemně překvapily a do košíku jsem je letos dávala záměrně (Slavín II, Skalka).
Oceňuji, že Kozákovi volí rovný přístup ke všem a že každý má šanci v definovaný čas zkusit své štěstí. Že se eshop spouští o půlnoci není tajemstvím, každý má možnost nastavit si budík/jít slát později, obdobně by se dalo lamentovat při spuštění např. v sedm ráno, že jsou lidé na cestě do práce, v práci...
Ze zkušenosti z loňska vím, že se opravdu v následných týdnech na eshopu objevovaly další a další možnosti nákupu. Paní vyřizující objednávky byla natolik vstřícná, že objednávky, byť vznikaly postupně, sloučila do jedné, díky čemuž jsem platila jen jednu dopravu.
Buďme prosím k sobě vzájemně schovívaví, je velmi lehké hledat chyby u druhých a své vlastní nevidět.
15.07.2025
Jan Havránek
Také bych rád navázal - je po třetí hodině odpoledne a stále jde objednat 9 odrůd, takže některé komentáře fakt nechápu. Mám fakt dlouhé roky zkušeností a ani pan Kozák ani kdokoli z jeho zaměstnanců, se kterým jsem kdy přišel do styku si takovouhle kritiku fakt nezaslouží.
15.07.2025
Igor Macúš
Plne súhlasím s pani Mališovou a pánmi Matochom a Havránkom. Pozerám diskusiu a neverím čo sa tu píše. Práca ktorú zakladateľ tejto rodinnej firmy vytvoril, je pre mňa žijúceho za riekou Moravou ďalším Českým pokladom. Pokladom ktorý stoji za hlbokú poklonu a VĎAKU. Celý rok na tomto fóre, najme PÁN Ján Kozák radí ako vypestovať zdravý cesnak, pričom odpovedá na dokola na opakujúce sa otázky. To chce silné sebazaprenie, odpovedať každý druhý deň na to iste. To by som nedal. Namiesto poďakovania však prídu nakoniec urážky. Na čo je to dobré ? Od roku 2015 pestujem len odrody rodiny Kozákových a to k maximálnej spokojnosti. Nesadím veľa, len 2000 až 5000 rastlín. Nie všetky odrody sa hodili do našich podmienok, ale beriem to ako poučenie, nie vadu. Sadbu si ponechávam prevažne zo svojich výpestkov ak sa úroda nezmenšuje, potom kúpim novú sadbu. Nakupujem preto prevažne len novinky, ktoré si namnožím pre budúcu sezónu. A oni majú stále nejaké novinky :D Musím však potvrdiť, že som si nikdy zakúpenou sadbou od Kozákov, nekúpil žiadnu chorobu ani škodcu. Za tých 10 rokov mám dva postrehy o alternatívnych možnostiach získaniu sadby pôvodom od Kozákov :
1) sledujte e-shop na tomto webe (objednávky) častejšie aj neskôr, často sa tu objaví dostupná sadba aj neskoršom období, možno to bude
až v záři, ako to bolo vlani,
2) v sobotu 26.7.2025 budú Slavnosti česneku v Bucholiciach, myslíte si, že Kozákovci prídu bez sadby ? ;)
Preto netreba hneď reagovať podráždene a zvlášť voči ľuďom ktorí zaslúžia našu vďaku a je smutné, že musel písať k tejto téme aj Václav.
Držím Vám palce priatelia dobrej vôle a nie len v pestovateľských úspechoch, ale v pokojnom a spokojnom živote
22.07.2025
Václav Kozák
Dobrý den,
všem moc děkujeme za slova podpory, kterých si moc vážíme a která vždy potěší. Je pravdou, že toto období bývá každoročně pro naše kolegy především emočně náročné. To, co si musí vyslechnout nebo co se dočtou ve zprávách, není často úplně příjemné. Chápeme, že mnozí mohou být zklamaní z toho, že se na ně nedostal konkrétní produkt, který si přáli. Nicméně snažíme se dělat co je v našich silách, abychom co nejvíce zákazníkům vyšli vstříc. Ještě jednou za celý tým mnohokrát děkuji
15.07.2025
Janko a rusinka
Zakladatel vlákna: Petr Odložil | 15.07.2025
Dobrý den chtěl jsem si objednat také rusinku a janka a jak zde vseci píší ve 3 ráno už nic nebylo škoda no nebylo by naškodu udělat nejakou před objednávku pro drobné pěstitele beru od vás každý rok ale předtím problem s česnekem nebyl až teď poslední 2 roky sem nestihl objednat dřív sem objednaval i v září nejhorší že to překupníci nakoupí a pak to kupujeme od nich za dráž
Václav Kozák
Dobrý den, pane Odložile,
pravdou je, že rok od roku je zboží vyprodané dříve. Což není dáno tím, že bychom snižovali produkci, nebo že bychom větším zákazníkům dávali přednost. Je to dáno tím, že čím dál více zákazníků čeká skutečně na okamžik zahájení příjmu objednávek a objednávají hned v prvních minutách. Snažíme se všem dát stejné podmínky, ať už velkým nebo menším zákazníkům. Jiný způsob předobjednávek by nedával příliš velký smysl. Pak by se naopak právem cítili podraženi větší zákazníci (které si nesmíme plést s "chamtivci", jsou to obvykle menší zemědělci, kteří dělají poctivou práci a sadbu též potřebují k tomu, aby se uživili, nebo to jsou zahrádkářští prodejci, kteří také určitou dobrou službu zákazníkům poskytují).
Nicméně červencový termín příjmu objednávek není konečný. Jedná se o předobjednávky v termínu, kdy ještě česnek není zpracovaný, některý dokonce není ještě ani zcela sklizený. Tento termín je však důležitý právě pro větší odběratele, kteří už nyní potřebují plánovat, jaký materiál ze své sklizně mohou prodat a který si nechat pro další výsadbu. Menší pěstitelé mají výhodu, že pro ně se nakonec nějaký materiál vždycky najde. Sice ne vždy přesně konkrétní odrůda, ale snažíme se, aby všechny odrůdy, které uvádíme na trh byly natolik kvalitní, že s nimi budou zákazníci spokojeni. Druhou vlnu objednávek začínáme přijímat v době, kdy je veškerý materiál zpracován a víme přesně, kolik které odrůdy máme k dispozici. To bývá obvykle nejdříve po polovině srpna, ale průběžně přidáváme zboží na web celé září. V té době už obvykle velkopěstitelé objednávají jen výjimečně, proto zůstává drtivá většina materiálu menším zákazníkům a produkty zůstávají dostupné na webu i týdny, nikoliv jen hodiny, jako to bývá v první vlně. Nemusíte mít tedy obavu, předpokládá se, že stejně jako každý rok ještě bude v průběhu září poměrně široký sortiment k dispozici.
15.07.2025
Petr Odložil
Děkuji za odpověď ja chápu že je těžké vyhovět každému a vážím si vaší práce protože od vas je česnek vždy v perfektní kondici no nezbyde mi nic jineho než každý den sledovat jestli nepribude odruda janko a rusinka sice sem si už objednavku udělal objednal sem si 2 velké krabičky páč zam je jak janko tak rusinka tak vyzkouším i jine odrudy ale nejvic se mi osvědčila u nas rusinka a janko vždy krásné velké palice ještě jednou děkuji za odpověď a omlouvám se vím že je to těžké každému vyhovět přeji krásný den a úspěšnou sklizeň
Děkuji Odložil
15.07.2025
Jan Petřík
Janko je k dispozici na Agrislatinice, Rusínku nemají.
16.07.2025
Petr Odložil
Děkuji za informaci už jsem objednal
17.07.2025
Jan Petřík
Loni jsem tam česnek původem od Kozáků koupil, letos taky. O půlnoci se nemíním s nikým u PC přetlačovat.
17.07.2025
objednávka
Zakladatel vlákna: Vlasta Tomsová | 15.07.2025
Patřím mezi mnoho zklamaných.Fandila jsem Vám, ráda jsem pročítala Vaše stránky, ale aby 15.7. ráno už nešlo nejlepší odrůdy objednat, tak to je velmi ubohé.Rodina Kozáků a naše vláda by měla přijít do jednoho pytle.
Jaroslav Koníček
Politologická úvaha na velmi vysoké úrovni.
15.07.2025
Aneta Trefancová
Já vůbec nechápu, jak si můžete dovolit něco takového napsat...ať už je vaše frustrace sebevětší...Pan Kozák tady situaci vysvětluje, rozumný člověk to pochopí a slepě neuráží.
15.07.2025
Zklamání
Zakladatel vlákna: JANA WEBEROVÁ | 15.07.2025
Dobrý den, chci vyjádřit velké zklamání. Dnes se otviral eshop a ráno už není možné objednat, zboží není k dispozici. Léta u vás nakupují a již vloni byla situace stejná. Nějaké vysvětlení? Nebo Vám na malých odběratelích nezáleží a jedete jen ve velkém? Děkuji za odpověď.
Václav Kozák
Dobrý den, paní Weberová,
mrzí nás Vaše zklamání. Nicméně představa, že veškerý vyprodukovaný materiál přenecháme velkoodběratelům a na menších zákaznících nám nezáleží, je mylná. Poslední roky vysazujeme každý rok podobné množství materiálu, abychom byli schopni udržet kvalitu odrůd a sadby. Počet zákazníků však rychle roste a přibývá i každý rok množství těch, kteří čekají na spuštění objednávek. Proto bývá sadba rychle vyprodána. Neděláme žádné rozdíly mezi velkými a malými odběrateli. Ke všem přistupujeme stejně a snažíme se nabídnout všem rovné podmínky. Nikoho neupřednostňujeme, velcí odběratelé si mohou objednat úplně stejným způsobem a ve stejný termín, jako odběratelé menší. Paradoxně kdybychom to brali ze svého pohledu, tak samozřejmě by bylo finančně výhodnější upřednostnit menší odběratele. Ale snažíme se být féroví ke všem a zároveň slepě nenavyšovat množství vysazeného materiálu bez ohledu na to, jaká pak bude jeho kvalita.
15.07.2025
Sadba Rusínka
Zakladatel vlákna: roman Piler | 15.07.2025
Dobrý den,
bude k dispozici ještě sadba Rusínky? 5 minut po půlnoci bylo dostupné balení pouze po 8 cibulích. Možná by stálo za to, dát příležitost také dloholetým drobným pěstitelům než překupníkům. Děkuji Piler.
Václav Kozák
Dobrý den, pane Pilere,
odrůdy Rusinka se letos urodilo málo, byla totiž množena v oblasti, kde celý rok nebyly podmínky úplně příznivé. Aby se dostala k co nejvíce zákazníkům, nabízeli jsme ji od začátku jen v 1 typů balení (po 8 ks) a ve víceodrůdových krabičkách. Obchodníkům (nebo "překupníkům") tato odrůda nebyla nabídnuta letos vůbec.
15.07.2025
roman Piler
Dobrý den pane Kozáku,
tak to mě mrzí a omlouvám se za komentář k prodeji sadby. Před časem jsem četl v komentářích, že Rusinka bude.
Na další sezónu použiji sadbu z letošní sklizně se kterou jsem velmi spokojený. Děkuji za kvalitní sadbu a přeji hodně úspěchů v nové sezóně!
S pozdravem
R. Piler
15.07.2025
Pokladna funguje!
Zakladatel vlákna: Petra Boudová | 15.07.2025
Nákupy!!! Můžeme nakupovat! :)
Aneta Trefancová
Zrovna jsem to chtěla taky napsat :).
15.07.2025
Jan Bartůšek
Ano. Již jde objednávat. Poštovné 172 korun je darda ????
15.07.2025
Tom Jan
173 !!!!!!
15.07.2025
Pavel Hora
Pravda,pravdoucí je to darda velikaá
15.07.2025
václav čermák
Také jsem čekal možnost dodání menších balíčků Zásilkovnou, ale co už. Doufám, že kvalita sadby mi to vynahradí.
15.07.2025
Václav Kozák
Dobrý den, pane Bartůšku,
víme, že cenou dopravy nemůžeme konkurovat mnoha klasickým e-shopům, což je dáno především dvěma faktory.
Prvním faktorem je to, že odesíláme zásilky jen velmi krátkou dobu během roku. S tím souvisí i ceny od dopravců, ceny krabic, které též nenakupujeme po tisících a další vstupní materiály, kde nedosáhneme na takové množstevní slevy, jako velké e-shopy, které posílají denně po celý rok.
Druhým (a důležitějším) faktorem je skutečnost, že nejsme obchodníci, nýbrž šlechtitelé. V ceně produktu je tudíž započítána cena vyprodukovaného materiálu, náklady na zpracování, prodejní náklady a náklady na nepřetržité šlechtění. S ohledem na roční náklady na šlechtění o zisku nemůže být řeč. To je zásadní rozdíl mezi šlechtitelskou firmou a klasickým e-shopem, který nakoupí a prodá. V marži jednotlivých produktů tedy mohou být započítány i náklady na administrativní záležitosti a zabalení, navíc mnohé lze i automatizovat. My všechny tyto náklady spojené s expedicí objednávky musíme mít v dopravě započítány (nebo zdražit jednotlivé produkty). Konec konců, když si to zákazník přepočítá, tak často při nákupu zjistí, že rozdíl v ceně dopravy jinde často doplatí už v ceně jednoho produktu.
15.07.2025
Prodej česneku - zahájení prodeje
Zakladatel vlákna: Jan Petřík | 15.07.2025
Dobrý den, nemám dotaz, spíše takovou poznámku. Již několikátý rok se po zahájen prodeje v 0:01 běžný drobný pěstitel k objednání česneku ráno třeba v šest hodin nedostane. Z pohledu prodejce chápu, že je rád za rychlé prodání zboží, ale to je vykoupeno firmami, od kterých si pak musím jako drobný pěstitel kupovat sazbu za vyšší cenu. Takže tady můžu bohužel jen vyzobnout zbytek. Zahájení prodeje o půlnoci a vyprodání překupujícím firmám se zcela jistě většině malopěstitelů nelíbí.
Jan Petřík
Většinu odrůd je možné koupit například na Agrislatinice, stejně jako loni. Kdo není u PC o půlnoci, připlatí si, ale má.
16.07.2025
Dokončil někdo objednávku
Zakladatel vlákna: Petra Boudová | 15.07.2025
Dobrý den, je tu někdo kdo dnes dokončil objednávku?
Nelze přejít do pokladny.
Děkuji
Jaromír Koňák
Asi ne, jen se všichni zlobí na pokladnu
15.07.2025
Miroslav Dvořák
O půlnoci kdy se spouštěl eshop tak dokončit objednávku šlo. Předpokládám že pod tíhou množství objednávek pravděpodobně spadly servery
15.07.2025
Pavel Hora
Ne taky nelze přejít do pokladny.Žádná odezva.
15.07.2025
Václav Kozák
Dobrý den, paní Boudová,
moc se omlouváme za komplikace, letos jsme přešli na nový webový systém, kde ještě programátoři ladí problémy, které se nepodařilo identifikovat před ostrou zátěží. Zhruba od 2 hodin došlo k výpadku, který popisujete, problém se podařilo vyřešit ráno. Moc se všem omlouváme za vzniklé nepříjemnosti, budeme se snažit dělat maximum pro to, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
15.07.2025
Prodej česneku
Zakladatel vlákna: Michaela Petráková | 15.07.2025
Dobrý den, dnes má být zahájen prodej česneku. Odrůda Rusinka není v nabídce ? Děkuji za odpověď. Petráková
Aneta Trefancová
Vypadá to, že byla během 20 minut vyprodána....viz příspěvek pana Dvořáka o pár dotazů níže...
15.07.2025
Pokladna
Zakladatel vlákna: Štěpán Sochor | 15.07.2025
Dobrý den nemohu se dostat do pokladny a dokončit objednávku dekuji za odpověď.
Tom Jan
Tomáš Janečka
Už hodinu......copak se děje ?????
15.07.2025
Jaroslav Burdík
Chce to kód obchodníka,kde ho naberu..do pokladny to taky nejde????
15.07.2025
Pokladna
Zakladatel vlákna: Aneta Trefancová | 15.07.2025
Dobrý den, též se už půl hodiny snažím dostat do pokladny. Nejde to ani z počítače, ani z mobilu.... Kde nastala chyba? Děkuji předem za odpověď.
Marek Plhák
Dobrý den, mám stejný problém.
15.07.2025
Petra Boudová
Stejný problém, zkoušeli jste pánovi volat?
15.07.2025
Jaromír Koňák
Několikrát, ale tlf. neberou
15.07.2025
Petra Boudová
Pravda, už jsem taky zkoušela volat. Děkuji za odpověď. Asi nezbývá nic jiného než počkat. Jenže celý den být na telefonu nejde.
15.07.2025
Václav Kozák
Dobrý den, paní Trefancová,
moc se omlouváme za problémy, pod velkým náporem došlo na webových stránkách k chybě, kterou se programátorům podařilo vyřešit až v ranních hodinách. Ještě jednou se omlouváme a děkujeme za pochopení.
15.07.2025
Pokladna
Zakladatel vlákna: Martin Vedmoch | 15.07.2025
Dobrý den, nedaří se mi přejít do pokladny s objednávkou. Děkuji
Objednávka česneku
Zakladatel vlákna: Miroslav Dvořák | 15.07.2025
Dobrý den odrůda rusinka byla během 20 minut vyprodaná letos jsem koukal že máte poprvé systém zálohových faktur. Předpokládám že při nezaplacené zálohové faktuře objednávka propadá a vrací se zpět do oběhu kdy mohu očekávat další naskladnění rusinky? Děkuji Dvořák
Aneta Trefancová
Vám se podařilo dnes objednat? Můžu se zeptat, v kolik hodin jste objednával?
15.07.2025
Pavel Hora
Ve 3 ráno. a porad nic
15.07.2025
Miroslav Dvořák
V 0:25, po loňské zkušenosti jsem jak trotl nastavil budík a než jsem nastartoval pc tak mě to už rusinku nedalo ale byla vidět v balení 8 palic .
15.07.2025
Václav Kozák
Dobrý den, pane Dvořáku,
systém zálohových faktur máme u větších objednávek už více než 10 let a máte pravdu, zrušení neuhrazených objednávek bývá jedním z důvodů, proč můžeme každoročně ještě v září poměrně zajímavé množství a sortiment česnekové sadby uvolnit znovu do prodeje. Co se však týká odrůdy Rusinka, té máme letos malé množství. Pokud se tedy ještě nějaká uvolní, bude to pouze v malých "zahrádkářských" baleních.
15.07.2025
Slavin
Zakladatel vlákna: Stanislav Mlynář | 14.07.2025
Dobrý den,
Skalka se již suší, Slabin se mi zdá ještě tak týden?
Nebo už ven?
Děkuji
Jan Kozák
Slavin ještě pár dní vydrží.
14.07.2025
Pýr plazivý
Zakladatel vlákna: Jiří S. | 14.07.2025
Dobrý den, jaký je prosím nejzazší termín pro postřik randapem na pozemku, kde letos bude vysazen česnek? Aktuálně na poli stále stojí pšenice. Děkuji,JS
Jan Kozák
Roundup můžete použít ještě měsíc před výsadbou. Ale pokud potřebujete ničit jenom pýr, pak je lepší použít jakýkoliv graminicid.
14.07.2025
NĚCO NA ČESNEKU,CO JSEM ZATÍM NEVIDĚL A NENAŠEL
Zakladatel vlákna: Albert Lochmann | 13.07.2025
Dobrý večer,
letos jsem našel na česneku,tedy spíše jen na stvolu,viz foto, stvol normální jako ostatní,ale dole nic !!
Prosím o radu a co s tím,děkuji.
Lochmann Albert ,Veltrusy
Jan Kozák
Vypadá to na botrytidu. Cibule jsou normálně schopné konzumu, ale novou sadbu si takového porostu raději nevybírejte
14.07.2025
Dobrý den,
Zakladatel vlákna: martin stanovský | 13.07.2025
Prosím o info zda se jedná o hnilobu česneku,
u některých po odstranění kořenů hnědé skvrny.
s pozdravem
martin stanovský
Jan Kozák
To bude Fusarium. Zdravé stroužky z napadených cibulí konzumujte přednostně, sadbu to bude chtít novou.
14.07.2025
Jaká bude u vás sklizeň?
Zakladatel vlákna: Martin Cibulka | 12.07.2025
Dobrý den, pane Kozáku.
Chtěl jsem se zeptat jaká bude u vás úroda? Vzhledem k tomu, že minulý rok byl o sadbu vysoký zájem. Jestli budu muset ponocovat nebo ne?
Za mě, minulý rok byl super, letos díky suchu je to průměr.
Děkuji za odpověď.
Přeji pohodový den a velkou úrodu.
Martin
Jan Kozák
Jak u kterého pěstitele a jak u kterých odrůd. Něco průměr, něco lepší, něco horší.
14.07.2025
Barva suknice bjetinu
Zakladatel vlákna: Josef | 12.07.2025
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli to je rokem ale bjetin má letos extrémně zbarvení suknic do fialova. Většinou je do bílá
Jan Kozák
Intenzita zbarvení je závislá na konkrétních pěstitelských podmínkách. Svou roli tu hraje i ročník.
Dotaz nebo odpověď je možné přidat po přihlášení.
Benátčan
Zakladatel vlákna: Václav Pavlousek | 15.07.2025Dobrý den,je možné, že by Benátčan udělal palice? Náš česnek je má a kupovali jsme Benátčan.
Děkuji Pavlousek
Myslíte květní stvoly? Mám stejný dotaz, nasázel jsem Benátčan a odlamuji květenství. Je to z loňské dodávky sadby.
16.07.2025V extrémních podmínkách vytvářejí úzkolisté nepaličáky (Benátčan, Japo II, Matinka) skutečně květní stvol s plnohodnotnými pacibulkami. Na rozdíl od paličáků vybíhají do květu výrazně později, někdy dokonce až po sklizni.
17.07.2025Širokolisté nepaličáky (Lukan, Záhorský II, Anton) v extrémních podmínkách květenství nevytvoří, ale prodlužují podpučí, čímž jsou vyneseny středové stroužky nad cibuli, někdy ve více patrech.
Rychlost vyprodání sadbového česneku
Zakladatel vlákna: Miloslav Matocha | 15.07.2025Opět jako v loňském roce se zde musím rodiny Kozákových zastat, myslím, že pro český česnek udělali nepřeberné množství práce, jak se šlechtěním, tak s ozdravováním, během roku nám tady zadarmo ve svém volném čase radí a celkově dokázali i s ostatními pěstiteli zase dostat český česnek na výsluní. Važte prosím slova, mluvit zde urážlivě či dokonce vulgárně na jejich adresu je nemístné a přinejmenším neslušné.
Chápu, že všechny zamrzí, že se nedostanou k sadbě přímo od Kozáků, bohužel je nás mnoho a pokud chtějí udržet kvalitu výsadbového materiálu, musí to dělat stejně, cesta k většímu množství je cesta do pekel.
Bylo jasně dané kdy se prodej spustí, je to jako ve všem ostatním, kdo dřív příde, ten dřív mele. a ještě dopoledne několik odrůd bylo v prodeji, tak vemte jinou, vyzkoušejte a třeba najdete lepší, než jste v minulých letech pěstovali. Taky jsem nedokázal objednat vše, co jsem chtěl, ale takový je život.
Pokud poptávka několikanásobně převyšuje nabídku, nedá se nic dělat, ukazuje to jen a jen na kvalitu materiálu, který Kozákovi produkují.
Ať se Vám všem a hlavně rodině od Kozáků daří.
Ráda bych navázala na pana Matochu a také poděkovala Kozákovým za jejich práci.
15.07.2025Ano, je pravdou, že se po některých odrůdách jen zaprášilo, ale raději přistoupím na to, že nakoupím ne zrovna preferované odrůdy, ale kvalitní, než preferované ale nekvalitní kdo ví od koho, kdo ví s jakým "benefitem".
Česnek jsem u Kozáků objednavala v posledních třech letech, pravdou je, že je potřeba jednat velmi rychle, ale to není žádná novinka.
Loni, byť jsem se přihlásila o půlnoci, některé odrůdy nebyly (např. rusínka), ale díky tomu jsem koupila odrůdy, které jsem nepreferovala, vnímala jsem je jako "z nouze ctnost" a hle, letos mě velmi příjemně překvapily a do košíku jsem je letos dávala záměrně (Slavín II, Skalka).
Oceňuji, že Kozákovi volí rovný přístup ke všem a že každý má šanci v definovaný čas zkusit své štěstí. Že se eshop spouští o půlnoci není tajemstvím, každý má možnost nastavit si budík/jít slát později, obdobně by se dalo lamentovat při spuštění např. v sedm ráno, že jsou lidé na cestě do práce, v práci...
Ze zkušenosti z loňska vím, že se opravdu v následných týdnech na eshopu objevovaly další a další možnosti nákupu. Paní vyřizující objednávky byla natolik vstřícná, že objednávky, byť vznikaly postupně, sloučila do jedné, díky čemuž jsem platila jen jednu dopravu.
Buďme prosím k sobě vzájemně schovívaví, je velmi lehké hledat chyby u druhých a své vlastní nevidět.
Také bych rád navázal - je po třetí hodině odpoledne a stále jde objednat 9 odrůd, takže některé komentáře fakt nechápu. Mám fakt dlouhé roky zkušeností a ani pan Kozák ani kdokoli z jeho zaměstnanců, se kterým jsem kdy přišel do styku si takovouhle kritiku fakt nezaslouží.
15.07.2025Plne súhlasím s pani Mališovou a pánmi Matochom a Havránkom. Pozerám diskusiu a neverím čo sa tu píše. Práca ktorú zakladateľ tejto rodinnej firmy vytvoril, je pre mňa žijúceho za riekou Moravou ďalším Českým pokladom. Pokladom ktorý stoji za hlbokú poklonu a VĎAKU. Celý rok na tomto fóre, najme PÁN Ján Kozák radí ako vypestovať zdravý cesnak, pričom odpovedá na dokola na opakujúce sa otázky. To chce silné sebazaprenie, odpovedať každý druhý deň na to iste. To by som nedal. Namiesto poďakovania však prídu nakoniec urážky. Na čo je to dobré ? Od roku 2015 pestujem len odrody rodiny Kozákových a to k maximálnej spokojnosti. Nesadím veľa, len 2000 až 5000 rastlín. Nie všetky odrody sa hodili do našich podmienok, ale beriem to ako poučenie, nie vadu. Sadbu si ponechávam prevažne zo svojich výpestkov ak sa úroda nezmenšuje, potom kúpim novú sadbu. Nakupujem preto prevažne len novinky, ktoré si namnožím pre budúcu sezónu. A oni majú stále nejaké novinky :D Musím však potvrdiť, že som si nikdy zakúpenou sadbou od Kozákov, nekúpil žiadnu chorobu ani škodcu. Za tých 10 rokov mám dva postrehy o alternatívnych možnostiach získaniu sadby pôvodom od Kozákov :
22.07.20251) sledujte e-shop na tomto webe (objednávky) častejšie aj neskôr, často sa tu objaví dostupná sadba aj neskoršom období, možno to bude
až v záři, ako to bolo vlani,
2) v sobotu 26.7.2025 budú Slavnosti česneku v Bucholiciach, myslíte si, že Kozákovci prídu bez sadby ? ;)
Preto netreba hneď reagovať podráždene a zvlášť voči ľuďom ktorí zaslúžia našu vďaku a je smutné, že musel písať k tejto téme aj Václav.
Držím Vám palce priatelia dobrej vôle a nie len v pestovateľských úspechoch, ale v pokojnom a spokojnom živote
Dobrý den,
15.07.2025všem moc děkujeme za slova podpory, kterých si moc vážíme a která vždy potěší. Je pravdou, že toto období bývá každoročně pro naše kolegy především emočně náročné. To, co si musí vyslechnout nebo co se dočtou ve zprávách, není často úplně příjemné. Chápeme, že mnozí mohou být zklamaní z toho, že se na ně nedostal konkrétní produkt, který si přáli. Nicméně snažíme se dělat co je v našich silách, abychom co nejvíce zákazníkům vyšli vstříc. Ještě jednou za celý tým mnohokrát děkuji
Janko a rusinka
Zakladatel vlákna: Petr Odložil | 15.07.2025Dobrý den chtěl jsem si objednat také rusinku a janka a jak zde vseci píší ve 3 ráno už nic nebylo škoda no nebylo by naškodu udělat nejakou před objednávku pro drobné pěstitele beru od vás každý rok ale předtím problem s česnekem nebyl až teď poslední 2 roky sem nestihl objednat dřív sem objednaval i v září nejhorší že to překupníci nakoupí a pak to kupujeme od nich za dráž
Dobrý den, pane Odložile,
15.07.2025pravdou je, že rok od roku je zboží vyprodané dříve. Což není dáno tím, že bychom snižovali produkci, nebo že bychom větším zákazníkům dávali přednost. Je to dáno tím, že čím dál více zákazníků čeká skutečně na okamžik zahájení příjmu objednávek a objednávají hned v prvních minutách. Snažíme se všem dát stejné podmínky, ať už velkým nebo menším zákazníkům. Jiný způsob předobjednávek by nedával příliš velký smysl. Pak by se naopak právem cítili podraženi větší zákazníci (které si nesmíme plést s "chamtivci", jsou to obvykle menší zemědělci, kteří dělají poctivou práci a sadbu též potřebují k tomu, aby se uživili, nebo to jsou zahrádkářští prodejci, kteří také určitou dobrou službu zákazníkům poskytují).
Nicméně červencový termín příjmu objednávek není konečný. Jedná se o předobjednávky v termínu, kdy ještě česnek není zpracovaný, některý dokonce není ještě ani zcela sklizený. Tento termín je však důležitý právě pro větší odběratele, kteří už nyní potřebují plánovat, jaký materiál ze své sklizně mohou prodat a který si nechat pro další výsadbu. Menší pěstitelé mají výhodu, že pro ně se nakonec nějaký materiál vždycky najde. Sice ne vždy přesně konkrétní odrůda, ale snažíme se, aby všechny odrůdy, které uvádíme na trh byly natolik kvalitní, že s nimi budou zákazníci spokojeni. Druhou vlnu objednávek začínáme přijímat v době, kdy je veškerý materiál zpracován a víme přesně, kolik které odrůdy máme k dispozici. To bývá obvykle nejdříve po polovině srpna, ale průběžně přidáváme zboží na web celé září. V té době už obvykle velkopěstitelé objednávají jen výjimečně, proto zůstává drtivá většina materiálu menším zákazníkům a produkty zůstávají dostupné na webu i týdny, nikoliv jen hodiny, jako to bývá v první vlně. Nemusíte mít tedy obavu, předpokládá se, že stejně jako každý rok ještě bude v průběhu září poměrně široký sortiment k dispozici.
Děkuji za odpověď ja chápu že je těžké vyhovět každému a vážím si vaší práce protože od vas je česnek vždy v perfektní kondici no nezbyde mi nic jineho než každý den sledovat jestli nepribude odruda janko a rusinka sice sem si už objednavku udělal objednal sem si 2 velké krabičky páč zam je jak janko tak rusinka tak vyzkouším i jine odrudy ale nejvic se mi osvědčila u nas rusinka a janko vždy krásné velké palice ještě jednou děkuji za odpověď a omlouvám se vím že je to těžké každému vyhovět přeji krásný den a úspěšnou sklizeň
15.07.2025Děkuji Odložil
Janko je k dispozici na Agrislatinice, Rusínku nemají.
16.07.2025Děkuji za informaci už jsem objednal
17.07.2025Loni jsem tam česnek původem od Kozáků koupil, letos taky. O půlnoci se nemíním s nikým u PC přetlačovat.
17.07.2025objednávka
Zakladatel vlákna: Vlasta Tomsová | 15.07.2025Patřím mezi mnoho zklamaných.Fandila jsem Vám, ráda jsem pročítala Vaše stránky, ale aby 15.7. ráno už nešlo nejlepší odrůdy objednat, tak to je velmi ubohé.Rodina Kozáků a naše vláda by měla přijít do jednoho pytle.
Politologická úvaha na velmi vysoké úrovni.
15.07.2025Já vůbec nechápu, jak si můžete dovolit něco takového napsat...ať už je vaše frustrace sebevětší...Pan Kozák tady situaci vysvětluje, rozumný člověk to pochopí a slepě neuráží.
15.07.2025Zklamání
Zakladatel vlákna: JANA WEBEROVÁ | 15.07.2025Dobrý den, chci vyjádřit velké zklamání. Dnes se otviral eshop a ráno už není možné objednat, zboží není k dispozici. Léta u vás nakupují a již vloni byla situace stejná. Nějaké vysvětlení? Nebo Vám na malých odběratelích nezáleží a jedete jen ve velkém? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, paní Weberová,
15.07.2025mrzí nás Vaše zklamání. Nicméně představa, že veškerý vyprodukovaný materiál přenecháme velkoodběratelům a na menších zákaznících nám nezáleží, je mylná. Poslední roky vysazujeme každý rok podobné množství materiálu, abychom byli schopni udržet kvalitu odrůd a sadby. Počet zákazníků však rychle roste a přibývá i každý rok množství těch, kteří čekají na spuštění objednávek. Proto bývá sadba rychle vyprodána. Neděláme žádné rozdíly mezi velkými a malými odběrateli. Ke všem přistupujeme stejně a snažíme se nabídnout všem rovné podmínky. Nikoho neupřednostňujeme, velcí odběratelé si mohou objednat úplně stejným způsobem a ve stejný termín, jako odběratelé menší. Paradoxně kdybychom to brali ze svého pohledu, tak samozřejmě by bylo finančně výhodnější upřednostnit menší odběratele. Ale snažíme se být féroví ke všem a zároveň slepě nenavyšovat množství vysazeného materiálu bez ohledu na to, jaká pak bude jeho kvalita.
Sadba Rusínka
Zakladatel vlákna: roman Piler | 15.07.2025Dobrý den,
bude k dispozici ještě sadba Rusínky? 5 minut po půlnoci bylo dostupné balení pouze po 8 cibulích. Možná by stálo za to, dát příležitost také dloholetým drobným pěstitelům než překupníkům. Děkuji Piler.
Dobrý den, pane Pilere,
15.07.2025odrůdy Rusinka se letos urodilo málo, byla totiž množena v oblasti, kde celý rok nebyly podmínky úplně příznivé. Aby se dostala k co nejvíce zákazníkům, nabízeli jsme ji od začátku jen v 1 typů balení (po 8 ks) a ve víceodrůdových krabičkách. Obchodníkům (nebo "překupníkům") tato odrůda nebyla nabídnuta letos vůbec.
Dobrý den pane Kozáku,
15.07.2025tak to mě mrzí a omlouvám se za komentář k prodeji sadby. Před časem jsem četl v komentářích, že Rusinka bude.
Na další sezónu použiji sadbu z letošní sklizně se kterou jsem velmi spokojený. Děkuji za kvalitní sadbu a přeji hodně úspěchů v nové sezóně!
S pozdravem
R. Piler
Pokladna funguje!
Zakladatel vlákna: Petra Boudová | 15.07.2025Nákupy!!! Můžeme nakupovat! :)
Zrovna jsem to chtěla taky napsat :).
15.07.2025Ano. Již jde objednávat. Poštovné 172 korun je darda ????
15.07.2025173 !!!!!!
15.07.2025Pravda,pravdoucí je to darda velikaá
15.07.2025Také jsem čekal možnost dodání menších balíčků Zásilkovnou, ale co už. Doufám, že kvalita sadby mi to vynahradí.
15.07.2025Dobrý den, pane Bartůšku,
15.07.2025víme, že cenou dopravy nemůžeme konkurovat mnoha klasickým e-shopům, což je dáno především dvěma faktory.
Prvním faktorem je to, že odesíláme zásilky jen velmi krátkou dobu během roku. S tím souvisí i ceny od dopravců, ceny krabic, které též nenakupujeme po tisících a další vstupní materiály, kde nedosáhneme na takové množstevní slevy, jako velké e-shopy, které posílají denně po celý rok.
Druhým (a důležitějším) faktorem je skutečnost, že nejsme obchodníci, nýbrž šlechtitelé. V ceně produktu je tudíž započítána cena vyprodukovaného materiálu, náklady na zpracování, prodejní náklady a náklady na nepřetržité šlechtění. S ohledem na roční náklady na šlechtění o zisku nemůže být řeč. To je zásadní rozdíl mezi šlechtitelskou firmou a klasickým e-shopem, který nakoupí a prodá. V marži jednotlivých produktů tedy mohou být započítány i náklady na administrativní záležitosti a zabalení, navíc mnohé lze i automatizovat. My všechny tyto náklady spojené s expedicí objednávky musíme mít v dopravě započítány (nebo zdražit jednotlivé produkty). Konec konců, když si to zákazník přepočítá, tak často při nákupu zjistí, že rozdíl v ceně dopravy jinde často doplatí už v ceně jednoho produktu.
Prodej česneku - zahájení prodeje
Zakladatel vlákna: Jan Petřík | 15.07.2025Dobrý den, nemám dotaz, spíše takovou poznámku. Již několikátý rok se po zahájen prodeje v 0:01 běžný drobný pěstitel k objednání česneku ráno třeba v šest hodin nedostane. Z pohledu prodejce chápu, že je rád za rychlé prodání zboží, ale to je vykoupeno firmami, od kterých si pak musím jako drobný pěstitel kupovat sazbu za vyšší cenu. Takže tady můžu bohužel jen vyzobnout zbytek. Zahájení prodeje o půlnoci a vyprodání překupujícím firmám se zcela jistě většině malopěstitelů nelíbí.
Většinu odrůd je možné koupit například na Agrislatinice, stejně jako loni. Kdo není u PC o půlnoci, připlatí si, ale má.
16.07.2025Dokončil někdo objednávku
Zakladatel vlákna: Petra Boudová | 15.07.2025Dobrý den, je tu někdo kdo dnes dokončil objednávku?
Nelze přejít do pokladny.
Děkuji
Asi ne, jen se všichni zlobí na pokladnu
15.07.2025O půlnoci kdy se spouštěl eshop tak dokončit objednávku šlo. Předpokládám že pod tíhou množství objednávek pravděpodobně spadly servery
15.07.2025Ne taky nelze přejít do pokladny.Žádná odezva.
15.07.2025Dobrý den, paní Boudová,
15.07.2025moc se omlouváme za komplikace, letos jsme přešli na nový webový systém, kde ještě programátoři ladí problémy, které se nepodařilo identifikovat před ostrou zátěží. Zhruba od 2 hodin došlo k výpadku, který popisujete, problém se podařilo vyřešit ráno. Moc se všem omlouváme za vzniklé nepříjemnosti, budeme se snažit dělat maximum pro to, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Prodej česneku
Zakladatel vlákna: Michaela Petráková | 15.07.2025Dobrý den, dnes má být zahájen prodej česneku. Odrůda Rusinka není v nabídce ? Děkuji za odpověď. Petráková
Vypadá to, že byla během 20 minut vyprodána....viz příspěvek pana Dvořáka o pár dotazů níže...
15.07.2025Pokladna
Zakladatel vlákna: Štěpán Sochor | 15.07.2025Dobrý den nemohu se dostat do pokladny a dokončit objednávku dekuji za odpověď.
Tomáš Janečka
15.07.2025Už hodinu......copak se děje ?????
Chce to kód obchodníka,kde ho naberu..do pokladny to taky nejde????
15.07.2025Pokladna
Zakladatel vlákna: Aneta Trefancová | 15.07.2025Dobrý den, též se už půl hodiny snažím dostat do pokladny. Nejde to ani z počítače, ani z mobilu.... Kde nastala chyba? Děkuji předem za odpověď.
Dobrý den, mám stejný problém.
15.07.2025Stejný problém, zkoušeli jste pánovi volat?
15.07.2025Několikrát, ale tlf. neberou
15.07.2025Pravda, už jsem taky zkoušela volat. Děkuji za odpověď. Asi nezbývá nic jiného než počkat. Jenže celý den být na telefonu nejde.
15.07.2025Dobrý den, paní Trefancová,
15.07.2025moc se omlouváme za problémy, pod velkým náporem došlo na webových stránkách k chybě, kterou se programátorům podařilo vyřešit až v ranních hodinách. Ještě jednou se omlouváme a děkujeme za pochopení.
Pokladna
Zakladatel vlákna: Martin Vedmoch | 15.07.2025Dobrý den, nedaří se mi přejít do pokladny s objednávkou. Děkuji
Objednávka česneku
Zakladatel vlákna: Miroslav Dvořák | 15.07.2025Dobrý den odrůda rusinka byla během 20 minut vyprodaná letos jsem koukal že máte poprvé systém zálohových faktur. Předpokládám že při nezaplacené zálohové faktuře objednávka propadá a vrací se zpět do oběhu kdy mohu očekávat další naskladnění rusinky? Děkuji Dvořák
Vám se podařilo dnes objednat? Můžu se zeptat, v kolik hodin jste objednával?
15.07.2025Ve 3 ráno. a porad nic
15.07.2025V 0:25, po loňské zkušenosti jsem jak trotl nastavil budík a než jsem nastartoval pc tak mě to už rusinku nedalo ale byla vidět v balení 8 palic .
15.07.2025Dobrý den, pane Dvořáku,
15.07.2025systém zálohových faktur máme u větších objednávek už více než 10 let a máte pravdu, zrušení neuhrazených objednávek bývá jedním z důvodů, proč můžeme každoročně ještě v září poměrně zajímavé množství a sortiment česnekové sadby uvolnit znovu do prodeje. Co se však týká odrůdy Rusinka, té máme letos malé množství. Pokud se tedy ještě nějaká uvolní, bude to pouze v malých "zahrádkářských" baleních.
Slavin
Zakladatel vlákna: Stanislav Mlynář | 14.07.2025Dobrý den,
Skalka se již suší, Slabin se mi zdá ještě tak týden?
Nebo už ven?
Děkuji
Slavin ještě pár dní vydrží.
14.07.2025Pýr plazivý
Zakladatel vlákna: Jiří S. | 14.07.2025Dobrý den, jaký je prosím nejzazší termín pro postřik randapem na pozemku, kde letos bude vysazen česnek? Aktuálně na poli stále stojí pšenice. Děkuji,JS
Roundup můžete použít ještě měsíc před výsadbou. Ale pokud potřebujete ničit jenom pýr, pak je lepší použít jakýkoliv graminicid.
14.07.2025NĚCO NA ČESNEKU,CO JSEM ZATÍM NEVIDĚL A NENAŠEL
Zakladatel vlákna: Albert Lochmann | 13.07.2025Dobrý večer,
letos jsem našel na česneku,tedy spíše jen na stvolu,viz foto, stvol normální jako ostatní,ale dole nic !!
Prosím o radu a co s tím,děkuji.
Lochmann Albert ,Veltrusy
Vypadá to na botrytidu. Cibule jsou normálně schopné konzumu, ale novou sadbu si takového porostu raději nevybírejte
14.07.2025Dobrý den,
Zakladatel vlákna: martin stanovský | 13.07.2025Prosím o info zda se jedná o hnilobu česneku,
u některých po odstranění kořenů hnědé skvrny.
s pozdravem
martin stanovský
To bude Fusarium. Zdravé stroužky z napadených cibulí konzumujte přednostně, sadbu to bude chtít novou.
14.07.2025Jaká bude u vás sklizeň?
Zakladatel vlákna: Martin Cibulka | 12.07.2025Dobrý den, pane Kozáku.
Chtěl jsem se zeptat jaká bude u vás úroda? Vzhledem k tomu, že minulý rok byl o sadbu vysoký zájem. Jestli budu muset ponocovat nebo ne?
Za mě, minulý rok byl super, letos díky suchu je to průměr.
Děkuji za odpověď.
Přeji pohodový den a velkou úrodu.
Martin
Jak u kterého pěstitele a jak u kterých odrůd. Něco průměr, něco lepší, něco horší.
14.07.2025Barva suknice bjetinu
Zakladatel vlákna: Josef | 12.07.2025Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli to je rokem ale bjetin má letos extrémně zbarvení suknic do fialova. Většinou je do bílá
Intenzita zbarvení je závislá na konkrétních pěstitelských podmínkách. Svou roli tu hraje i ročník.
14.07.2025