Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Recenze prodeje Zpět na diskusi

    zásilka

    12. 9. 2013 12:40 Zakladatel vlákna: Helena Špačková
    Dobrý den.
    Pane Kozáku, dnes mi přišel od vás balíček s objednaným česnekem. Chci touto cestou poděkovat za krásné palice česneku. Chtěla jsem se ještě zeptat, čím je možno ještě česnek mořit kromě Sulky. Můj druhý dotaz je zda mohu dát česnek po rajčatech.
    Děkuji za odpověď a přeji samé spokojené odběratele.
    Helena Špačková

    Krásná sadba

    11. 9. 2013 16:13 Zakladatel vlákna: Szymon Kadlubiec
    Dobrý den, dnes mi byla doručená zásilka česneku. Děkuji moc sadba je krásná.
    Mám dotaz ohledně postřiku, existuje nějaký komplexní? Budu sázet česnek na pole po bramborách, pozemek byl sám plevel (všeho druhu)
    12. 9. 2013 9:54 Jan Kozák
    Pokud máte na pozemku vytrvalé plevele, pak je možné použít některý z herbicidů typu Roundupu. Plevel musí mít při ošetření dostatečnou listovou plochu. Jestli tam máte jen jednoleté plevele, pak je můžete zaorat jako zelené hnojení.

    Pěkná sadba

    10. 9. 2013 15:15 Zakladatel vlákna: Jaroslav Plevka
    Dobrý den , dnes jsem obdržel v pořádku pěknou sadbu česneku , děkuji a obratem zajišťuji platbu převodem na Váš účet .

    S přáním pěkného dne Jaroslav Plevka
    11. 9. 2013 21:44 Jan Kozák ml.
    Děkujeme Vám za objednávku i za platbu a jsme rádi, že Vám byla sadba doručena v pořádku a že se Vám líbí.

    Likvidace podrůstků

    9. 9. 2013 10:34 Zakladatel vlákna: Jaromír Herzán
    Dobrý den pane inženýre,předem bych vám chtěl poděkovat za obdržení velmi pěkného sadbového materiálu.Chtěl bych Vás požádat o radu, jak likvidovat podrůstky po pšenici ozimé,(bohužel nebyla jiná možnost)pozemek byl poorán v polovině srpna a teď začínají podrůstky vzcházet.Mám pro likvidaci použít Roundap, nebo nějaký jiný selektivní herbicid?Děkuji za odpověď. S pozdravem Jaromír Herzán
    11. 9. 2013 10:14 Jan Kozák
    Roundup použít můžete, ale pšenici spolehlivě zlikvidujete i mechanicky kultivací před sázením. Je to ekologické i ekonomické.

    DOručení čeneku

    9. 9. 2013 10:03 Zakladatel vlákna: Markéta Goeslová
    Dobrý den, v pátek mi dorazila sadba, tímto bych chtěla poděkovat. Peníze odesílám za chvilenku. Ještě jednou děkuji. Hezký den
    10. 9. 2013 7:53 Jan Kozák ml.
    Jsme rádi, že jste spokojená. Děkujeme Vám za platbu.

    balíček

    6. 9. 2013 17:29 Zakladatel vlákna: Zdeněk Červík
    Dnes mi došel balíček s česnekem co jem si objednal.Moc děkuji za ochotu a hned v pondělí posílám prašule.

    objednávka

    6. 9. 2013 10:54 Zakladatel vlákna: Anna Čížková
    Dobrý den,dnes mi došla sadba a já jsem si nepřečetla dovětek na mailu- nereagovat a odepsala jsem..Omlouvám se a děkuji zavýstavní sadbu,kterou jsem samozřejmě ihned zaplatila převodem.
    6. 9. 2013 19:29 Jan Kozák ml.
    Jak jsem již uvedl v e-mailu, jsme rádi, že se Vám sadba líbí, a děkujeme za platbu.

    Děkuji

    18. 7. 2013 15:37 Zakladatel vlákna: Zdeněk Červík
    Vážený pane Kozáku,
    Tímto bych chtěl poděkovat a snad ne jen za sebe,že jste ochotný odpovídat na naše otázky i když toho času nemáte na zmar.Tento web mi moc pomohl nakouknout do zákulisí peštování této báječné rostliny která málem upadla v zapomění díky našim supermárketům a hlavně nás spotřbitelům,kteří jsem ochotní ušetřit každou korunu a kupovat takové zboží jaké nám nebídnou nehledě na kvalitu.Letos u Vás asi česnek už neseženu ,ale příští rok to nebudu odkládat.Ještě jednou moc děkuji
    18. 7. 2013 19:19 Jan Kozák ml.
    Dobrý den,
    shánění česneku od nás jste vzdal poměrně brzy. Přes internet si můžete objednat Bjetin. Ten v systému nezůstal kvůli tomu, že by byl hnusný a nikdo ho nechtěl. :-) Ale proto, že u něj předpokládáme, že ho prodáme 6× víc než je průměr u ostatních odrůd.
    Občas se tam objeví i jiná odrůda, protože občas promazávám chybně zadané objednávky a rezervované množství je pak k dispozici dalšímu zájemci.

    kvalita SULKY

    22. 9. 2012 19:52 Zakladatel vlákna: Eva Hartmanová
    Dobrý den pane ing. Kozáku,sadba česneku přišla ve čtvrtek,česnek je ve výborném stavu, děkuji i panu Kozákovi ml.za ochotu a trpělivost.Mám ale dotaz na kvalitu Sulky,kterou jsem zakoupila letos v srpnu:tekutina není čirá, obsahuje šupinky,které jsou nerozpustné.Můžu sadbu v této Sulce mořit? Děkuji Vám za odpověď.
    23. 9. 2012 9:30 Stanislav Vágner
    Paní Hartmanová, dodaná tekutina je čirá, filtrovaná. Vámi popisovaný sediment je přebytek síry ve formě krystalů, který v žádném případě nesnižuje účinnost. Naopak je důkazem plně nasyceného roztoku. Děkuji za pochopení.

    sadba

    12. 9. 2012 22:08 Zakladatel vlákna: Jindra Rosa
    Dobrý den,
    hlásím, že objednaný česnek (10 kg Japo II) mi byl nepoškozen (pěkně zabalen) doručen. Na první pohled vypadá slušně.
    Zarazilo mě však, že česnek byl dodán v otevřeném pytli BEZ NÁVĚSKY, bez uznávacího listu. Ani na faktuře není zmíněno, že se jedná o sadbový česnek.
    12. 9. 2012 22:34 Jan Kozák ml.
    Dobrý den,
    česnek S VISAČKOU neposíláme, protože není určen pro další prodej. Otevřený pytel v případě poslání 1 odrůdy je zvolen z toho důvodu, že se snáze vejde do krabice, a je tedy možné použít krabici menších rozměrů. Pytel pomáhá krabici udržet rozměr (bez jeho použití by byly více namáhány spoje) tím, že se hmotnost česneku lépe rozloží na plochu dna a díky tření i na stěny krabice. Pokud bychom měli každý sáček s odrůdou zvlášť pečetit a označovat visačkou, vyšplhala by cena u zakázek s více odrůdami velmi hravě i nad desetinásobek ceny sadby.
    13. 9. 2012 11:51 Jindra Rosa
    Děkuji za odpověď.
    Vámi uvedené praktické důvody chápu, mají své opodstatnění. Ale znovu musím říct, že jsem byl překvapen a přijde mi paradoxní, že v této diskusi varujete pěstitele před nákupem česneku určeného k výsadbě z necertifikaveného materiálu a přesto dodáváte česnek, který není označen jako sadbový. Jak zjistím, že tento česnek, který chci sadit, není konzumní, je zaručena pravost odrůdy, klíčivost, pochází z uznaného množitelského porostu, prochází na zdravotní stav? To zaručuje návěska a uznávací list. Tak, jak mi byl česnek zaslán, se dle mého názoru jedná o konzumní česnek. Jak postupujete, když nastane problém u takto expedovaného česneku, který je již v zemi?
    13. 9. 2012 21:22 Jan Kozák
    Máte pravdu v tom, že by mělo být napsáno na faktuře, že se jedná o česnekovou sadbu standardní. To běžně na ručně psaných fakturách píšu, tady jsme to zapomněli. Příští rok se polepšíme. Návěska a uznávací list nic nezaručují. To, že jste koupil sadbu, zaručuje hlavně skutečnost, že jste ji koupil u nás. Našim produktem je výhradně česneková sadba, nikoliv konzumní česnek. Mohli bychom také na faktuře uvádět i číslo partie, ale to by celou akci zpomalilo a prodražilo - napřed píšeme faktury a teprve potom balíme, ale museli bychom to dělat opačně. Na co se ptáte v poslední otázce, jsem nepochopil.
    17. 9. 2012 10:01 Jindra Rosa
    Děkuji za odpověď.
    Poslední otázkou jsem měl na mysli, že jestliže zasadím česnek od Vás (kde nemám u zásilky uvedeno, že se jedná o sadbový česnek) a nastane problém (neklíčí, zdravotní stav,...), zachováte se k reklamaci, tak jako by se jednalo o uznaný sadbový česnek?
    S tvrzením, že návěska a uznávací list nic nezaručují, nesouhlasím. Tyto dokumenty slouží právě k tomuto účelu.
    Přeji pěkný den.
    17. 9. 2012 21:10 Jan Kozák
    Už jsem Vám jednou napsal, že našim produktem je sadba, takže se podle toho chováme i při případné reklamaci. Já ale nesouhlasím s Vaší naivitou. Znám konkrétní případ, kdy si pěstitel nakoupil ve velkém množství česnekovou sadbu(?) z Polska. Měl k tomu návěsky a veškerou potřebnou dokumentaci. Vy byste jistě jásal, ale jen do doby, než byste viděl, jak na poli rostliny odumírají. Pak byste pochopil, že větší cenu než papíry má varování jistého Kozáka.
    18. 9. 2012 9:13 Jindra Rosa
    V mém případě rozhodně nejde o naivitu. V Polsku nefungují správně kontrolní mechanismy, za to u nás ano. Očividně se v tomto neshodneme. Proto dle mého nemá smysl pokračovat v diskusi. Posledním příspěvkem jsem chtěl pouze vysvětlit moji otázku.
    14. 9. 2012 7:42 Jozef Demský
    Dobrý deň,
    pán Kozák junior dovolím si nesúhlasiť s tým, čo ste napísali hneď v prvom riadku. Čokoľvek si kupujem, či už sú to sadbové zemiaky, ovocný stromček, sadenice jahôd, ... tak všetko je riadne označené a tiež sa to nepoužíva pre ďalší predaj. Určite tie najzákladnejšie informácie by tam rozhodne mali byť a to: Čo je to, výrobca, generácia, odroda a množstvo. Tento rok som si objednal sadenice jahôd cca 20 odrôd a neviem si vôbec predstaviť to, že by mi to poslali neoznačené (asi by som nedokázal určiť, ktoré balenie je aká odroda). Riešiť tento problém nie je v mojej kompetencii, ale v kútiku duše budem dúfať, že sadbu cesnaku, ktorú mám u Vás objednanú, aspoň na kúsku malého papiera označíte názvom odrody v každom vrecku, za čo Vám už teraz ďakujem :)
    V diskusii čítam, že objednaný cesnak už poniektorí majú doma a tešia sa z toho. Ja to potešenie zatiaľ nemám tak by som sa rád opýtal, ako je to s mojou objednávkou, ktorú som Vám obratom potvrdil hneď ako som dostal e-mail?
    Ing. Jan Kozák napísal 28.08.12 06:58: "Ozveme se Vám ještě v tomto týdnu, rozesílat budeme příští týden." Určite máte toho teraz dosť na práci vybaviť všetky objednávky, tak sa nehnevajte na mňa, že sa Vás na to pýtam :)
    Nakoniec, pán Kozák junior, ste macher čo sa týka IT tak určite by nemal byť pre Vás problém do budúcna doriešiť aj sledovanie stavu objednávky, aby sme sa Vás nemuseli vypytovať, či to už odišlo alebo nie (to len tak nahlas rozmýšľam).
    Za Vašu reakciu vopred ďakujem a prajem krásny deň.
    14. 9. 2012 10:09 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Demský,
    Vaše obavy jsou zbytečné. Informace jako odesílatel, odrůda, množství, cena za konkrétní odrůdu, poštovné, DPH samozřejmě uvádíme. Na faktuře také naleznete datum, razítko a podpis. Jediná informace, která tam letos chyběla, bylo to, že se jedná o sadbu. To se dá předpokládat, když si sadbu objednáte, navíc u šlechtitele, který se výhradně sadbou zabývá. Papírové sáčky jsou vždy popsané, do velkých pytlů se vkládal lísteček s názvem tak, aby bylo rozlišitelné, která odrůda je která.

    Problémem vůbec není informatika, potíže jsou s lidmi. Balíme ručně a ačkoliv máme kontrolní mechanismy, k chybám i při sebevětší svědomitosti dochází. Čím větší počet objednávek vyřizujeme, tím je větší pravděpodobnost, že se nějaká chyba objeví. Zde na diskusi se vyřizují stížnosti, můžete proto z toho nabýt dojmu, že děláme všechno špatně. Ve skutečnosti připadá jedna chyba na mnoho desítek vyřízení.
    Pak ještě nacházíme problémy na straně objednávajících (aniž bych se jich chtěl nějak dotknout a přehazovat na ně odpovědnost za chyby vzniklé naší prací). Na jejich přání jsme jim umožnili nezadávat adresu hned při objednávání (někteří se potřebovali domluvit s prostředníkem, protože do zahraničí neposíláme), to už příště neuděláme. Trocha statistiky: 28 lidem jsem psal e-mail, že v jejich objednávce chybí u adresy jméno (buď tam bylo jen křestní jméno, nebo nějaká přezdívka). Z těchto lidí mi jen 3 odpověděli, z toho 2 až poté, co byly objednávky zabalené a připravené k odvozu na poštu. Pak už to dohledat bylo velmi komplikované. Přesto jsme poslali i tyto balíčky, i když se jich asi velká část vrátí. Udělali jsme, co jsme mohli, abychom zákazníkům vyhověli. Pokud nebyla adresa vyplněná vůbec, nemělo smysl takovou zakázku vozit na poštu ani se s ní balit. Taková objednávka byla z balicího procesu vyřazena v souladu s upozorněním, které bylo uvedeno při objednávání: „Prosím věnujte vyplnění formuláře stejnou pečlivost, jakou byste od nás očekávali při balení zboží pro Vás.“
    14. 9. 2012 16:37 Jozef Demský
    ...mal som si radšej zahryznúť do jazyka! U nás sa hovorí: "Dáš pokoj, máš pokoj!". Nevadí, stalo sa.
    Pán Kozák môžete byť konkrétny ja s tým problém nemám. Áno potreboval som sa dohodnúť s treťou osobou, pretože kvôli pár kilám cesnaku neurobím 566 km, to by ma vyšiel príliš draho. Na radu Vášho otca, pána Ing. Kozáka (po telefonickom rozhovore a aj po osobnom stretnutí s ním ešte v roku 2010) som si zabezpečil človeka v ČR, ktorý mi to prevezme. Od Vás som nedostal žiaden e-mail na upresnenie údajov. Objednávkový formulár mám vyplnený riadne. Je tam meno a priezvisko (skutočné), e-mail, tel. číslo a v poznámke je komentár k objednávke kde som uviedol, že adresu doručenia dodatočne uvediem. Po Vašom vyzvaní potvrdiť objednávku som automaticky v poznámke doplnil kontaktnú adresu doručenia (bolo to 30.08.2012). Nevypĺňal som to do fakturačnej adresy, pretože som nevedel či fakturačná adresa a adresa doručenia má byť tá istá. Ak ste mali nejaké pochybnosti mohli ste ma kontaktovať. Môžem to tam prepísať ak len o to ide. Nikdy som nepovedal, že svoju prácu robíte zle, to by som si nedovolil! No niekedy pri čítaní diskusie má človek až potrebu zareagovať na niektoré komentáre (tým nemyslím práve ten Váš). Vrátim sa asi k tomu čo som robil donedávna...budem len čítať a akýchkoľvek komentárov sa zdržím. Tak to bude najlepšie (aby z toho nakoniec nevyšlo, že Slovák provokuje). Mrzí ma, že sme museli mať takúto diskusnú výmenu. Nemal som v úmysle dvihnúť Vám tlak, prosím berte môj komentár športovo.
    Prajem Vám krásny víkend (nenechajte si ho pokaziť nejakým Slovákom). :o)

    sadba

    11. 9. 2012 20:46 Zakladatel vlákna: Radim Jaroš
    Dobrý večer,
    pane ing.Kozáku, děkuji Vám za dodání sadby Slavin. Po shlédnutí se mi česnek líbil a vypadá nepoškozený a zdravý.Rovněž děkuji i za letáček. Chci se jen zeptat, jak, nebo, kde získám certifikát, abych měl doklad o původu českého česneku od vás. Děkuji a přeji hezký večer.

    Díky

    11. 9. 2012 19:02 Zakladatel vlákna: Ivan Přibyl
    Dobrý den,dnes přišla sadba.
    Zdravím a děkuji.

    Váš sadbový česnek

    11. 9. 2012 16:38 Zakladatel vlákna: Zdeněk Petrbok
    Dobrý den pane Kozáku. Dnes jsem obdržel Vaši sadbu Bjetinu. VELKÁ SPOKOJENOST!Škoda, že ho nemohlo být více... tak snad příští rok, pro který přeji Vám a všem čtenářům Vašeho webu mnoho zdaru.

    Sadba

    10. 9. 2012 18:32 Zakladatel vlákna: Pavel Beran
    Dobrý den pane Kozáku.

    Dnes mi dorazila sadba s kvalitou jsem velmi spokojen. Bohužel ale nejsem schopen jednoznačně identifikovat odrůdy Bjetin a Slavin. Barva mi připadá úplně stejná a počet stroužků byl v jednom pytli 6-7 a ve druhém téměř vždy 8. Podle popisu to má být 8 a 10-15. Přišlo to v zeleném a žlutém pytli. Mohl by ste mně prosím napsat, ve kterém co bylo? Děkuji s pozdravem Beran
    10. 9. 2012 21:07 Jan Kozák
    Je chybou, že nebyl do pytlů vložen lístek s názvem odrůdy. To běžně děláme, ale i my se dopouštíme chyb. Barva pytle v tomto případě není určující. Spíš se zkuste podívat na fotky obou odrůd. Cibule Bjetinu se dobře rozdružují na jednotlivé stroužky, zato Slavin má cibule pevné, špatně se rozdružující.

    krásná sadba

    10. 9. 2012 14:39 Zakladatel vlákna: Hana Kopecká
    Dobrý den dnes, dorazila sadba, hned jsem se na ni vrhla a moc a moc děkuji. Přišla krásná sadba jak Japo II, Vekan i Bjetin. Naprosté minimum cibulí-stroužků lehce mechanicky poškozených, vyhodila jsem zcelého objemu asi 10-20 stroužků celkem. Jinak krásně vyrovnané cibule, velikost stroužků střední ani mega ani mini. díky za přiloženou brožurku

    odrůda

    3. 8. 2012 20:07 Zakladatel vlákna: Alois Juráň
    Dobrý den pane Kozáku..byl jsem v Buchlovicích a klobouk dolů ste machr..mimochodem netušil jsem že máte tolik dětí máte můj obdiv ...sme se domlouvali na určení odrůdy česneku v Buchlovicích jsem Vás nezastihl a jelikož mám malé děti nemohl jsem se zdržet..Co kdybych Vám místo focení poslal vzorek poštou?????děkuji .s přáním hezkého dne Juráň
    3. 8. 2012 21:31 Jan Kozák
    To samozřejmě můžete. A pokud máte i květenství s pacibulkami, tak ho také přiložte.

    Nažloutlé listy - možná hniloba ?

    19. 6. 2012 10:17 Zakladatel vlákna: Petr
    Dobrý den,
    Podle jiných příspěvků v diskuzi si myslím že to bude skl.hniloba - je to tak ?
    Jestli ano, tak nevím kde "jsem ji chytnul". Česnek je ze sadby fy.Kozák - odrůda Lukan. Sázeno v polovině listopadu na pozemek kde minimálně 12let byla jen tráva :-(
    19. 6. 2012 10:28 Petr
    Ještě jsem zapomně napsat že jsem před výsadbou máčel v Rovralu a pozemek mám u Moravské Třebové.
    19. 6. 2012 21:34 Jan Kozák
    Pošlete mi, prosím, na E-mail telefonické spojení na Vás. Ve čtvrtek tudy pojedu.
    21. 6. 2012 22:06 Petr
    Dnes se u mne stavil pan Kozák kouknout se na česnek a naznal že nemocí netrpí a to jak vypadá je dáno nedostatkem živin, kterých bere z půdy velmi málo díky nedostatečným kořenům které v zimě pomrzly. Tak jsem si oddechl a podle rady zkusím přihnojit na list Kristalonem.
    Jinak ing.Kozákovi moc děkuji za ochotu stavit se kouknout i na mou malou česnekovou plošku.

    Děkuji.

    4. 5. 2012 19:33 Zakladatel vlákna: Eva Hartmanová
    Pro pana J.Kozáka ml.:Dobrý podvečer,patřím k těm Vašim zákazníkúm,kterým jste byl nápomocen s vyřízením objednávky česneku.Moc Vám děkuji za ochotu a vstřícnost.Pročítám diskusi, přidávám se k těm pochvalným hlasům,fandím Vám, přeji pevné nervy a hezký zbytek dne

    Výborně

    2. 5. 2012 21:41 Zakladatel vlákna: Václava Kopecká
    Smekám před vámi, pane inženýre, vychoval jste velice vzácného syna, na kterého můžete být právem hrdý. Tak vstřícného a ochotného obchodníka, nadto ze zemědělské rodiny, kde bych to rozhodně nečekala, jsem jakživa nepotkala.
    3. 5. 2012 19:50 Jan Kozák
    Děkuji za pochvalu, ale přišel jsem k ní "jak slepé k hóslim", tak se to říkalo v Morkovicích. Ona patří samozřejmě mému synovi, ale také mojí paní.

    OBDIV! :o)

    2. 5. 2012 12:18 Zakladatel vlákna: Hana Tandlerova
    Dobrý den, nedá mi to, abych nereagovala...koukám jako blázen, jaký cvrkot je kolem objednávek!!!(Taky jsem se o jednu mini pokusila,tak uvidím...)Netušila jsem, že se vše strhne během 1 dne!!! Musím vyjádřit OBDIV pánům Kozákům!!! Trpělivost s opravami objednávek, fundované odpovědi, vysvětlování, technické porady se správným objednáním atd...Oceňuji velice zdvořilé zacházení s námi - zákazníky. To se už dnes skoro nepotká, proto je nutné na to ukázat. Obdivuji taky úroveň odpovědí,na některé ne úplně milé příspěvky, viz zákazník "mmm"...žasnu a děkuji! Přeju všechno dobré :o))) Hana
    2. 5. 2012 13:36 Jan Kozák
    Děkujeme za uznání. Váš obdiv patří především mému synovi (Jan Kozák ml.), největší tíha teď spadá právě na něho. Také jsem netušil, že to nebude trvat ani celý den, aby se objednalo celé nabízené množství.
    2. 5. 2012 14:12 Jan Kozák ml.
    Můj odhad byl poměrně přesný. Hádal jsem dobu přijímání objednávek na 18 hodin. Že tu formulář vydržel brát objednávky, mohou být uživatelé vděčni vtipálkovi, který si ukládal objednávky do „Tramtárie“, do ulice „V háji zeleném“. Problém je ale v tom, že než jsem tyto objednávky objevil a smazal, zužoval systém ostatním uživatelům možnost volby odrůd.

    Náhrada za zmrzlý česnek

    23. 3. 2012 21:26 Zakladatel vlákna: miroslav slavik
    Dobry vecer taky mam od vas koupenou sadbu a nevylezla odruda stanik a dalsi vylezly mam narok na nejakou nahradu ? takove odrudy co mam svoje vylezly vsechny..cesnek je sklvity a od korinku uhniva..jaka je pricina ??
    25. 3. 2012 21:14 Jan Kozák
    Příčina letošních problémů je v silných holomrazech, pravděpodobně v kombinaci s předchozím teplým počasím. Jedná se o tzv. zásah vyšší moci, což dodavatel sadby nemohl nijak ovlivnit.

    Krásné vánoce

    23. 12. 2011 9:59 Zakladatel vlákna: Hana Kopecká
    Všem nadšencům českého česneku na zdejším foru a přeji krásné vánoce a úspěšný nejen česne kářský rok 2012.
    Vám Kozákovi, díky za trpělivost a osvětu pro nadšené malo pěstitele. Letos dostane pár přátel domácí česnek ode mě pod stromeček. Ps. Sendy díky i Vám za vaše rady a tipy.

    Napadená sadba ?

    23. 11. 2011 13:56 Zakladatel vlákna: Petr Fiala
    Dnes jsem rozdružoval česnek na stroužky pro sadbu a nekteré cibule jsou nějaké nemocné. Jsou strouchnivělé - některé stroužky uvnitř téměř nejsou. Prostřední stroužek je jakoby plesnivý a některé cibule jsou načernalé. Některé strouky jsou vyschlé, ale některé zase dozelena. Dávám foto. Co to asi je ? A mám to vůbec sázet (myslím zdravé stroužky ze stejné palice) ?
    Je to koupejno jako certifikovaná sadba odrůdy Lukan/pěstitel firma Kozák. Koupeno v Agri Slatinice.
    23. 11. 2011 20:06 Jan Kozák
    Spíše podle popisu než podle fotografií. Pokud je cibule uvnitř vyschlá ("vyšeptalá"), pak můžete zdravé stroužky bez obav vysadit. V případě, že je napadená cibule uvnitř vlhká, nedoporučuji z ní sázet ani zdánlivě zdravé stroužky. Je mi líto, že v sadbě z naší dodávky byla závada a omlouvám se Vám za to. Podle prováděcí vyhlášky k zákonu o oběhu osiva a sadby může být v česnekové sadbě max. 10 % závadných cibulí. Snažíme se, aby toto procento bylo co nejnižší, nebo ještě lépe, aby bylo nulové. Jistý problém nám dělá termín expedice. Abychom se vyhnuli uvedeným potížím, museli bychom expedovat až v září, kdy se většina závad už projeví. Trh nás však nutí začít dříve.Při přebírání sadby od smluvních množitelů se snažíme být nároční, abychom předešli následnému zklamání zákazníků a tím i reklamacím. Ale co v tu dobu není patrné, tak se objevit nedá. Do Agri Slatinice jsme dodávali po 20. srpnu a oni posílali hned v dalších dnech. V době, kdy jste zásilku obdržel, byla jistě zdánlivě v pořádku. Možná se pro příští rok domluvíme tak, že jim budeme dodávat později, aby byla větší jistota, že zákazníky zboží nezklame. Berte to, prosím, jako vysvětlení, které nás ovšem nezbavuje odpovědnosti za kvalitu námi dodávané sadby. Ještě jednou se Vám upřímně omlouvám.

    Sadba česneku VEKAN

    14. 10. 2011 15:48 Zakladatel vlákna: Antonín1
    Koupil jsem u vás certifikovanou sadbu česneku VEKAN, na kterém se objevily hnědé skvrny. Nevím o jakou chorobu se jedná a jak mám postupovat před výsadbou a zda je vhodný k výsadbě. Za info děkuji.
    14. 10. 2011 21:32 Jan Kozák
    Se stejným problémem jsme se setkali také. Po konzultaci s rostlinolékařem Ing. Rodem, byl předán vzorek k identifikaci problému do laboratoře Státní rostlinolékařské správy prostřednictvím jejich pracoviště v Pardubicích. Od včerejška máme na stole Protokol o konečném výsledku rozboru vzorku. Rozbor na houbové i bakteriální choroby byl s negativním výsledkem. Jedná se patrně o fyziologickou poruchu způsobenou podmínkami daného roku. S něčím podobným jsme se setkali právě u Vekanu někdy před deseti lety a pak bylo dlouho všechno v pořádku. My tento česnek budeme sázet bez obav.

    Uvedený protokol umístíme v nejbližší možné době na naše webové stránky.

    Krásný česnek

    18. 9. 2011 14:35 Zakladatel vlákna: Jitka Toniniová
    Děkuji za krásný sadbový česnek, došel v pořádku. Je mi líto, že již nebyl Havran a tak jsem obdržela Bjetin. Mohl byste upřesnit pojem skladovatelný, abych věděla jak dlouho. Váš česnek pěstuji nejméně 15 let, měla jsem už 5 odrůd, každá je opravdu chuťově jiná a všechny skvělé. Děkuji Vám za Vaši usilovnou práci i za tyto velmi užitečné stránky. Přeji hezký den a mnoho úspěchů v dalším šlechtění.

    na sadbu nebo konzum?

    14. 9. 2011 20:16 Zakladatel vlákna: Vít Dvořák
    Vážený pane Ing. Kozáku, chci Vám nejdříve poděkovat za pěkný dárek v podobě HAVRANu a ZAHu, který dorazil 12.9. (zrovna den mých narozenin). Hned jsem se šel pochlubit se sadbou tchánovi: „Á do pr…, copa je túto za vodborníka“, (pozn. jsme vod Plzně), říká naštvaně a já se divím co se mu na tom Vašem česneku nelíbí?! „Tuto není žádnej česněk na sadbu, leda rovnou na prodej k jídlu!“, pokračuje rozčileně tchán, „dyť voni tam nenechali žádnej kořínek (není myšleno pajšl), dyž má bejt česněk na sadbu, muší se mu nechat aspoň zbytek kořínků!“ Co teď?? Honí se mi hlavou (já kluk z bytovky, tchán starý sedlák, tedy už jen syn bývalých sedláků), má pravdu? Má opravdu zbytek kořínků na funkci vliv-:) ??? Ptám se sám sebe. A v zoufalství se vrhám na druhý pytlík v balíčku s nápisem „Zah“ a vida ho ZAHa, ten kořínky má od 0,3 do 0,5 cm. Hurá, tak při nejhorším scénáři máme jeden druh na jídlo (když pan Kozák tvrdí, že sadbový nemoří) no a ten ZAH bude holt na sadbu. Tak se jako kluk z bytovky ptám, má tchán pravdu a dá se sadbový česnek normálně jíst?? Pokusím se „selským“ rozumem odpovědět: NE, ANO. Jak to tedy opravdu je?? P.S. Česnek jsem příkazem dnes zaplatil, i když to byl „dárek k narozeninám“, ale nevím, zda je sadbový nebo konzumní :-) Děkuji za odborné odpovědi a přeji Vám mnoho úspěchů při šlechtění a doufám, že se i díky Vám a také hlavně chováním spotřebitelů, podaří vystrnadit z našich zemí nekvalitní česnek, např. ten čínský apod. Omlouvám se za dlouhé slohové cvičení v dnešní době zkracování, ale chtělo se mi www diskusi trochu oživit, páč se to tu vodbornejma termínama jen hemží (třeba slovo SULKA, znám, tchán ji má někde v dílně schovanou). Česneku zdar a česnekářům zvlášť.
    14. 9. 2011 20:50 Stanislav
    Když kouknete na obrázek . http://www.k-cesnek.cz/fotka.php?snimek=11408 . s cibulí česneku po rozdružení na stroužky tak vidíte, že staré kořínky česnek nepotřebuje. Je na jednotlivých smluvních pěstitelích jak adjustují sadbu. A pokud Vám tchán nebude věřít, klidně před ním rozdružte jednu cibuli na stroužky a zeptejte se, jestli si příště máte připlatit za to co hodíte do odpadu. Pak na hodinu namočte jedn stroužek a nechte jej ležet třeba v květníku u muškátu. Po třech dnech uvidíte, kde se tlačí nové kořínky.
    14. 9. 2011 21:33 Jan Kozák
    Tchán nemá pravdu. Staré kořeny jsou suché, neživé. I kdybyste nechal na cibuli kořeny, stejně po rozdružení na jednotlivé stroužky Vám kořeny zůstanou jako odpad. Za tu dobu, co děláme česnek jsme staré kořeny nikdy nepotřebovali a vyprodukovali jsme už stovky tun sadby.

    Poděkování

    13. 9. 2011 21:39 Zakladatel vlákna: Světlana Kozlová
    Dobrý večer p.Kozák děkuji Vám za sadbu,přišla v pořádku.Složenku jsme uhradili.Mám ještě dotaz je česnek před sadbou potřeba namořit?Děkuji S.Kozlová

    česnek

    12. 9. 2011 15:37 Zakladatel vlákna: Jaroslav Maršálek
    Obědnaná sadba došla v pořádku,děkuji je moc pěkná,peníze jsem poslal okamžitě ze svého účtu,přeji hezký den.

    nšl. Zah

    12. 9. 2011 11:28 Zakladatel vlákna: milhaus2.5
    Dobrý den,
    dnes mi přišel Váš česnek, velmi pěkně děkuji za krásnou sadbu i za důvěru týkající se platby. Mile mě to překvapilo, už jsem částku odeslala z účtu.
    Místo odrůdy Lukan jsem obdržela nšl. Zah, chtěla bych Vás poprosit, zda by bylo možné napsat mi o ní něco víc.
    Velmi pěkně Vám děkuji a přeji krásný den.
    12. 9. 2011 11:40 náhodný.host 2
    Ing. Jan Kozák: 30.05.11 20:12 Osobně si myslím že bezvirózní ZAH je lepší než objednaný Lukan.
    12. 9. 2011 21:09 Jan Kozák
    Novošlechtění ZAH je ozdravený (bezvirózní) klon z bývalé odrůdy Záhorský. Jedná se o raný širokolistý paličák. Cibule jsou bílé, středně velké až velké, s dobrou skladovatelností.
    13. 9. 2011 2:35 Tomáš
    Loni jsem sázel oba, ZAH dopadl skutečně mnohem lépe (možná je to lokálními podmínkami a rokem, ale rozdíl byl opravdu výrazný). Chtěl bych se jen zeptat, jaké jsou další osudy ZAHu - letos se v nabídce neobjevil, počítá se s ním do budoucna? Děkuji.

    dotaz

    9. 9. 2011 18:31 Zakladatel vlákna: Antonín Kacerovský
    Dobrý den
    Dnes jsem od Vás obdržel objednanou sadbu česneku. Vše je v pořádku, můj dotaz je ohledně platby. Je možné zaplatit bezhotovostním převodem na Váš účet, nebo musím zaplatit přiloženou složenkou "VKLAD"
    Předem děkuji za odpověď.
    9. 9. 2011 19:04 Jan Kozák ml.
    Jak je uvedeno na seznamu poslaných odrůd, je možné zaplatit přímo na účet s využitím čísla účtu a variabilního symbolu, který je na tiskopisu Vklad uvedený. Přeji hezký den.
    10. 9. 2011 10:23 Antonín kacerovský
    Dobrý den.
    Děkuji za odpověď a omlouvám se, nějak jsem to přehlédl na seznamu poslaných odrůd. A je to tučně vytištěno :-)

    dotaz

    9. 9. 2011 13:32 Zakladatel vlákna: zákazník
    Chci se zeptat proč si z lidí děláte srandu.
    Chcete potvrdit objednávku a za měsíc řeknete že stejně jinou odrůdu nemáte tak dovzete co chcete.přitom v jiném obchodě mají jiný sortiment.Koukám že si s dodržením obchodní smlouvy nic neděláte že .
    proč ne když nemáte konkurenci co.
    Vaše firma je velmi nedůvěryhodná ale bohužel jediná proto si můžete dělat co chcete.
    9. 9. 2011 13:53 Jan Kozák
    Objednávky přijímáme v době, kdy ještě nemáme zboží na skladě. Expedice probíhá tak, že se vykupuje od smluvních množitelů a obratem prodává. Proto nejsme schopni v jednotlivých případech úplně dodržet předem dohodnutý sortiment. Abychom mohli potvrzovat objednávky až po výkupu česneku, znamenalo by to dělat tuto činnost až v polovině září a potom expedovat další měsíc. To už by zase naše zboží nikdo nechtěl. Možná byste to organizoval jinak, klidně poraďte, jsme ochotni se poučit. Případně máte-li zájem, můžeme Vám prodat celý náš systém šlechtění, množení a distribuce česnekové sadby a můžete pak pracovat podle svého. Není však pravda, že nebudete mít konkurenci.
    9. 9. 2011 14:00 hradečák paličák
    Váš spotřebitelský přístup chápu, ale pochopte i vy zemědělce, kteří jen mohou odhadovat kolik se jim toho asi tak urodí. Co nemohou ovlivnit je, jestli jim státní dozor od ÚKZÚZ po přehlídce uzná porost jako sadbový, nebo jim jej vyřadí ke konzumnímu užití. Garance kvality je jedna věc a obchodní vztahy věc jiná. Tady to nejde jako v hospodě, když štamgasti vypijí rum, tak vrchní pošle pingla do vietnamské večerky pro 4 lahve.
    9. 9. 2011 14:05 Jan Kozák ml.
    Potvrzením objednávky pouze dokazujete, že si přejete, aby byla i po měsících aktivní. Objednávka jako taková nemůže být pro producenta zemědělské plodiny, jedná se o jednostranný požadavek. Představte si, že si objednáte např. 100 tun česneku a objednávku potvrdíte.

    poděkování

    23. 3. 2011 20:58 Zakladatel vlákna: Alena
    Zdravím, ráda bych Vám poděkovala za kvalitní sadbu, která se projevuje už nyní, protože všech 10 odrůd přečkalo zimu bez úhony. Nevadily jim ani vysoké jarní mrazíky a to jsme v Podkrkonoší. Všechny už vylézají a je na ně moc pěkný pohled. Smekám před "autorem" takto kvalitních odrůd!!!!! Děkuji Vám. Alena M.
    < Novější123

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne