Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Webové stránky cesnek.cz Zpět na diskusi

    česnek pod mulčem z trávy

    16. 2. 2022 8:20 Zakladatel vlákna: Milan Švec
    Dobrý den, pane inženýre Kozáku. Jsem drobný pěstitel (záhonek ca 10m2), teď přes zimu jsem si pročetl celou zde existující diskusi a při té přiležitosti jsem se dočetl o možnosti zamulčovávání. A aniž bych nějak moc přemýšlel, hned jsem  jak opičák nelenil a už mám na z prosince zasazeném česneku cca 5cm vrstvičku posekané trávy (nejprve jsem ještě pocukroval dřevním popelem). Ale až teď  později mně došlo, že kromě všech výhod, které by to mělo - mohlo porostu přinést, jsem si některé plánované jarní činnosti trochu znesnadnil.Dovolím si proto položit dotaz, zda uvažuji správně-Jarní aplikace -zálivka Clonoplusu s Lignohumátem - zaleji roztokem  běžnou koncentrací a poté ještě "spláchnu" další dávkou již jen čisté vody, abych  vše dostal hlouběji-? Přihnojení ledkem a síranem draselným provedu podobně? A  ohledně případného kypření - kultivace porostu- tato činnost by v tomto případě měla teoreticky odpadnout , nebo  bych se měl v průběhu růstu česneku do porostu s motyčkou občas přeci jenom i přes mulč resp pod mulč  podívat? Samozřejmě, že po zasazení česneku jsem od shora půdu lehce utužil. V těch mých 10m2 by to nebyl uplně neřešitelný problém, ale uvažuji správně, že tato činnost tak jako tak oním zamulčováním opravdu odpadá, uvažuji správně? - Pro zkušené zahrádkáře asi hloupá otázka, ale já jsem nedávno ještě "panelákový" bez jakéhokoliv vzdělání v oboru a toto jsem v diskusi  nikde neobjevil.(V případě sucha budu porost samozřejmě udržovat zálivkou standardně). Děkuji předem za Váš čas, který budete muset věnovat mému dotazu, a tedy lehce s omluvou Milan Švec      
    17. 2. 2022 19:47 Jan Kozák
    V zásadě uvažujete správně. Ledek vápenatý a síran draselný asi plánujete rovněž zálivkou, což by bylo účinnější. Motyčku si nechte schovanou, jednotlivé plevely normálně vytrhejte. Mulč rovněž snižuje potřebu zálivky.
    Ale mě by také něco zajímalo. Vaše příjmení v pátém pádě je Švecu(jak by se asi řeklo na Moravě) nebo Ševče?
    18. 2. 2022 11:43 Libor Hejduk
    Znám osobně několik lidí s příjmením Švec a myslím, že aspoň u nás na jihu Čech používáme tvar Šveci.
    19. 2. 2022 0:42 Milan Švec
    Děkuji za odpověď. 
    A co se týče jména - Vy mi dáváte, pane inženýre :-) . Nuže- Před mnoha lety jsem byl tímto dotazem osloven u stolu, kde již všichni byli v docela povznesené  náladě a  ve finále se do sebe pustili učitelka z prvního stupně s  češtinářem z druhého stupně (Ševče- Šveci), již si nepamatuji, kdo obhajoval jaký tvar, ale bohužel si pamatuji, že z tehdejší diskuse, která byla všechno možné, jen ne klidná,  jasného vítěze nebylo, tož se musím přiznat , že do dneška nevím. A protože jsem od Českých Budějovic ( u nás se říká Budějic), tak na ten moravský tvar Vám odpovědět  neumím už tuplem :-)
    Ještě jednou děkuji a s přáním pokud možno klidného víkendu  Milan Švec  
    19. 2. 2022 12:06 Jan Kozák ml.
    Správcům diskuse se oslovení zobrazí po kliknutí na jméno autora příspěvku, ostatní mohou zkusit mou službu sklonovani-jmen.cz, kterou na webu i v e-mailech využíváme. U jmen s více správnými tvary (jako v tomto případě Šveci a Ševče) volba závisí na rodinné tradici daného nositele jména; zná-li ji mluvčí, je pro něj závazná.
    Celé skloňování najdete na adrese sklonovani-jmen.cz/jmeno-Švec
    20. 2. 2022 12:10 Milan Švec
    Hned se jdu pochlubit manželce, co se mně na těchto Vašich stránkách podařilo právě opět dozvědět za zajímavou informaci.  Víte, já když jsem si teď  přes zimu četl veškerou tuto diskuzi od úplného začátku, tedy u čtení trávil nemálo času, tak ona si mne občas dobírala, cože tady mohu furt dokola studovat nového. A tak mi nezbývá , než opět pánům Kozákům  poděkovat za všechny cenné rady a informace, jež se mně resp nám všem návštěvníkům těchto stránek dostává. MŠ
    21. 2. 2022 16:40 Jan Kozák
    A ještě můžete tu svou panímámu od nás pozdravovat.
    22. 2. 2022 23:21 Milan Švec
    Právě jsem vyřídil. Nejdřív nechápala, tak jsem musel lehce objasnit,  nato se  usmála a  moc prý děkuje. (  musím ale říct, že  ještě dodala, abych Vás příště takovými blbostmi neobtěžoval a to nemluvě , že všichni pak vidí, že nemám co na práci ) 

    vyhledávání v diskusi

    5. 11. 2021 12:37 Zakladatel vlákna: Milan Švec
    Dobrý den, Kozákovi.
    S nadcházejícími "dlouhými zimními večery" se občas snažím pročítat starší vlákna v diskusi,. Někdy bych chtěl číst chronologicky a protože poslední rok dva čtu diskusi poměrně pečlivě, chci si číst tedy vlákna např rok dva zpět, resp nejvíc by se mi líbilo si najet v diskusi úplný začátek (byť třeba 10 let zpě)t a číst pozvolna chronologicky až k té "novodobé" , kterou jsem již "četl". Ale když se snažím dole pod diskusí na těch nabízených stránkach k tomu konci resp začátku prokousat, je to v podstatě nemožné . Měli byste pro mne nějakou radu- fintu, jak na ten úplný prvopočátek  najet ? 
      A v návaznosti na toto  dotaz prosba druhá- když se snažím v diskusi dohledat něco cíleně podle vyhledávače, někdy mně trvá dosela dlouho, než-li se mi podaří zadat ten "správný" výraz- "frázi", která mně to mnou hledané téma vyselektuje. Ale když pak ty příspěvky pročítám, vidím pod nimi, že každý příspěvek diskuse vy přiřazujete do nějaké  tematické "kategorie". Tedy dotaz- nejsem schopen si opět nějakou fintou nastavit , abych měl možnost na obrazovce vidět právě všechna ta temata , do kterých Váš systém pak všechny ty příspěvky  roztřiďuje? A já bych si tedy mohl již v těchto tematických kategoriích rovnou vybrat  to téma příspěvků z diskuse, které by mne v danou chvíli nějakým způsobem zajímá.
    Děkuji předem M. Švec 
    5. 11. 2021 13:22 Jan Kozák ml.
    Naše diskuse funguje tak, že jakmile je na první stránce s adresou cesnek.cz/diskuse dostatek příspěvků, přesunou se na nově vytvořenou adresu diskuse-X, kde X je pořadím stránky. Nejstarší příspěvky tedy najdete na adrese cesnek.cz/diskuse-1. Díky tomuto systému mají starší příspěvky trvalou adresu.

    Stejně fungují i jednotlivé kategorie. Nejstarší příspěvky týkající se pesticidů tak najdete na adrese cesnek.cz/kategorie-pesticidy&strana=1

    Stránku s přehledem všech 330 témat v tuto chvíli nemáme. Aby tento výčet byl využitelný, bylo by potřeba témata uspořádat do hierarchie, ovšem samotné přiřazování do kategorií je velmi časově náročné. Takže i pro mě tohle bude asi práce na ty delší zimní večery.
    5. 11. 2021 21:12 Milan Švec
    Děkuji, super, M.Švec
    5. 11. 2021 23:26 Jan Kozák ml.
    Vytvořil jsem přehled nejpoužívanějších kategorií s náznakem hierarchie:
    Pěstování česneku (2706 příspěvků)
    - Zkušenosti pěstitelů (426)
    - Hnojení (381)
    Močovina (92)
    Ledek vápenatý (61)
    - Moření česneku (299)
    - Pesticidy (199)
    Sulka (180)
    Herbicidy (102)
    Stomp (63)
    Insekticidy (61)
    - Sázení česneku (192)
    Termín výsadby (86)
    - Mráz (183)
    Zmrzlý česnek (103)
    - Sklizeň (180)
    Termín sklizně (142)
    - Skladování česneku (147)
    - Příprava pozemku (116)
    - Plevel (104)
    - Výběr sadby (79)
    - Předplodiny česneku (62)

    Prodej česneku (795)
    - Objednání česneku (227)
    - Recenze prodeje (125)
    - Prodej sadby (113)
    - Konzumní česnek (98)
    - Výběr odrůdy (91)

    Určení škůdce či choroby (470)
    - Škůdci česneku (304)
    Houbomilka česneková (137)
    Vlnovník česnekový (115)
    - Choroby česneku (177)
    Bílá sklerociová hniloba (91)
    - Fyziologická porucha (109)
    - Žloutnutí listů (106)

    Určení odrůdy česneku (149)
    - Odrůdy česneku (138)

    Diskuse na webu (96)
    7. 11. 2021 8:42 Milan Švec
    Hned si to tisknu, ještě jednou děkuji, MŠ

    Výsadba česneku

    1. 11. 2021 10:00 Zakladatel vlákna: Stanislav Pinc
    Dobrý den, 
    chtěl bych se zeptat, zda se česnek má namořit po rozdělení na stroužky nebo až před výsadbou.
    Děkuji
    1. 11. 2021 19:26 Jan Kozák
    Až před výsadbou. Při moření v běžném termínu (na rozdíl od termínu časného v srpnu a září) by měl být česnek po namoření vysazen do 24 hodin.
    1. 11. 2021 21:38 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den jen bych chtěl poprosit o průběžné doplňování v rubrice Pěstování-přiklad moření již v srpnu,použití Rizocore a jiné vychytávky v četně boji proti vlnovníkovi česnekovému a to argon nebo podtlak.Znad se dá upravovat.
    Děkuji.Pokud to není v zájmu Kozakových tak to klidně smažte.A nebo jen něco.
    2. 11. 2021 0:03 Jan Kozák ml.
    Doporučení moření česneku po nákupu ve článku o pěstování zmíněné je: „[...]V případě moření Sulkou doporučujeme sadbu rozdružit na stroužky už začátkem září a namočit je na 2–3 hodiny v 5% roztoku Sulky. Poté musí sadba co nejrychleji (cca do 12 hodin) vyschnout. Takto připravená sadba se následně uskladní na suchém větraném místě až do doby výsadby [...]“

    Přípravek Rizocore má samostatný článek, který umožnuje mnohem podrobnější vysvětlení, než by umožňovalo zapracování do článku Pěstování, se kterým souvisí jen okrajově. Už tak je Pěstování hodně podrobné, určené spíše pro nadšence, a tak ke každé objednávce přikládáme stručný návod, ve kterém jsou vypíchnuté nejdůležitější úkony.

    Vlnovník lze účinně zlikvizovat mnoha způsoby. Abychom konkrétní metodu mohli pěstitelům doporučovat, potřebujeme, aby splnila několik kritérií. Jedním z nich je, že se musí jednat o postup přístupný (Sulku lze koupit v každých zahrádkářských potřebách; argonem běžný zahrádkář nedisponuje). Další podmínkou je, že účinnost musí být spolehlivá i pro laika, který nemá zpětnou vazbu. Když použije Sulku, má jistotu, že problém s vlnovníkem vyřešil. Nemusí nic dál zkoumat nebo měřit. Průměrný pěstitel česnek pod mikroskopem nezkoumá a nevrací se k uskladněnému materiálu co pár týdnů.

    Vy jste přišel s výborným nápadem použít pro likvidaci vlnovníku vysavač. Měl bych velkou radost, kdyby se vám podařilo tuto metodu dotáhnout do konce a dokázat, že se lze na určitou dobu vlnovníku zbavit pomocí víceúčlového běžného domácího spotřebiče. V takovém případě bychom rádi tento způsob publikovali i s vaším jménem. Pokud tomu ale správně rozumím, na zimě se vám nepodařilo pro další experimenty sehnat česnek s vlnovníkem (lidi ho buď nasázali, nebo zlikvidovali), takže se to zvrhlo v to, že prodejkyně vysavačů prý říkala, že nějaké její vysavače likvidují škůdce v peřinách, a tak by mohly zneškodňovat i vlnovníka v česneku. Abychom postup doporučovali stovkám tisíc pěstitelů našich odrůd, potřebujeme, aby se tento postup dostal do pokročilejší fáze. I kdybychom tento váš nápad převzali, trvaly by pokusy v polních podmínkách několik let. Bohužel vaše experimenty nenaznačovaly, že by tuto metodu bylo možné v domácích podmínkách průměrného zákazníka použít. Nápadů na ověřování je každý rok hodně a seriózní experimenty jsou hodně časově i finančně národné, takže pro ně vybíráme ty hypotézy, u kterých je velká pravděpodobnost, že se je podaří převést do praxe.
    2. 11. 2021 16:04 Jozef Sisak
    Tak prispejem aj ja svojou troškou . Na vytvorenie podtlaku som použil vakuove dozy a priloženu pumpičku . bolo to použite po usušeni a očistení - preventivne  pri priprave sadby ak sa našli naznaky napadnutia vlnovnikom tak kontrola pod mikroskopom neukazala ich pritomnosť
    7. 11. 2021 10:04 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den pane Kozák.Děkuji za Vaši odpověď,která mě popravdě  vyrazila dech.Čekal jsem daleko kratší Vaší odpověď.Sulka nám ochrání ale jen sadbový česnek a to je také důležité.Moc se mi líbí nápad p. Mikuli se sušenou levandulí.Ale na druhou stranu vím,že hlad je pěkný prevít.S projektem jak zničit vlnovníka v česneku pomalinku končím.Vlnovníka nemám a nevím co nového bych měl k tomu dodat,abych se neopakoval.Můj nápad to úplně není,jelikož ty vysavače jsou zde desítky let-jen jsem vyzkoušel česnek  v podtlaku a on to vydržel a vlnovník né.Jinak jsem oslovil prodavačku vysavačů jestli náhodou nemají jakousi studii o té likvidaci roztočů v lůžkovinách a že se přeptá.Diplomovou práci na toto téma dělat asi nebudu.
    To nechám mladším.Nebo jakou máte představu jak to dotáhnout do konce?Děkuji.

    Objednávka

    3. 8. 2021 16:49 Zakladatel vlákna: Vojtěch Vajs
    Dobry den, omlouvam se, jestli jsem odpoved nekde prehledl, ale chtel bych si u Vas objednat sadbu, nicmene jsem si, jako obvykle, vybral i odrudy, ktere nejsou skladem. Jak bych mel postupovat? Pockat, jestli bude vse naskladneno (v tu chvili bych ale mohl promeskat cas nakupu)? Vytvorit objednavku s poznamkou, aby bylo urcite mnozstvi zarezervovano? Dekuji.
    3. 8. 2021 22:04 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Je možné objednat pouze ty odrůdy, které e-shop aktuálně nabízí. Určitě není dobré čekat, až budou k dispozici všechny odrůdy, k tomu nemusí v nejbližších letech vůbec dojít.

    Postupně se odrůdy mohou do e-shopu vracet. Je tomu tak proto, že i když poměrně přesně víme, kolik česneku se vysázelo a kolik jedinců by se tedy mohlo po započítání ztrát sklidit. Nikdy se však neprodává všechen. Část se vytřídí kvůli malé velikosti, estetickým vadám či rozpraskání, část kvůli zdravotnímu stavu. Může se tak sice stát, že na trh půjde 100 % sklizně, ale klidně i 10 %. Objednávky přijímáme od začátku července, tedy v době, kdy některé odrůdy mají měsíc růst. Těžko odhadovat, kolik z nich naroste nad požadovanou míru, kolik se jich poškodí při vyorávání, popálí sluncem před uklizením, zkazí při sušení, atd. S nějakým třeba mechanickým poškozením se kalkulovat dá, ale nikdo nedokáže odhadnout, že kvůli chybě při sušení se musí vyřadit několikametrákové partie. Nebo že se vinou rozbahnění na pole nedostane traktor a velký podíl sadby se vyřadí kvůli rozpraskání cibulí…

    Mezi jednotlivými odrůdami jsou ale velké rozdíly v rozmnožovaném množství. Dva řády. Nejprodávanější, a proto i nejpěstovanější odrůdy, v nabídce zůstávají nejdéle a nejvíce se do něj vracejí, protože u nich procentuální navýšení znamená daleko větší objem.

    Když nám pošlete e-mail, rádi vám do stávající objednávky přidáme produkt, který bude aktuálně nabízen v e-shopu. Nemůžeme do ní ale přidat produkt, který k dispozici není. A nemůžeme ho ani zájemcům rezerovat, protože rezervací je právě červencová nebo srpnová objednávka.

    K poznámkám u objednávek jsme se asi také nevyjadřovali, takže využiji příležitosti zde. Před několika lety bylo možné poznámky k objednávkám připojovat a když to bylo v našich silách a dávalo to nějaký smysl, snažili jsme se jim vyhovět. S novým občanským zákoníkem se ale poznámka stala nedílnou součástí objednávky. Pokud obchodník nemůže nebo nechce pokynům v poznámce vyhovět, musí přesvědčit zákazníka, aby na ní nelpěl, nebo objednávku stornovat. V našem případě se jednalo o stovky „problematických“ objednávek ročně, všechny obvolat nebo jim napsat (průměrně se dovoláte necelé čtvrtině a průměrná doba odpovědi na e-mail je více než 4 dny) zabere spoustu času, na to nemáme kapacitu. I kdybychom měli o zaměstnance více, než máme, bylo by žádoucí, aby místo vyřizování poznámek šel čistit česnek. I kdybychom jich měli o deset, dvacet víc, čištění a balení česneku by stále mělo vyšší prioritu.

    doobjednávky

    29. 7. 2021 11:38 Zakladatel vlákna: Libor Hejduk
    Hezký den, ještě bych měl dotaz. Pokud bych doobjednával česnek na několikrát, šlo by pak sloučit objednávky do jedné, případně doplnit starší objednávku? Doplnit někam poznámku, popř přes mail? Děkuji
    29. 7. 2021 13:56 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Pokud máte zájem o navýšení objednávky, můžete napsat odpověď na kterýkoliv e-mail, který jsme vám posílali. Objednávky navyšujeme rádi. Do objednávky vždy přidáme pouze ty produkty, které jsou aktuálně v e-shopu a započítáme i případnou množstevní slevu.

    Případně můžete v reakci na shrnutí objednávky požádat o sloučení dvou objednávek. To také děláme rádi.

    Případně můžete risknout, zda si dvou objednávek na jedno jméno správce všimne a sám navrhne sloučení.

    Komunikace ohledně objednávek probíhá výhradně po e-mailu. Pomocí e-mailové adresy identifikujeme jednotlivé objednávky a reakce bývají rychlé. Po telefonu to nefunguje. Ten, kdo má u sebe telefon, pracuje na poli nebo ve skladu, a nemůže se objednávkám věnovat.
    29. 7. 2021 14:30 Libor Hejduk
    Děkuji za super odpověď. 

    cesnek sklizen

    15. 7. 2020 13:53 Zakladatel vlákna: pavel vana
    Kdy sklidit, foto je týden stará, odrůdu neznám, paličák.
    15. 7. 2020 13:59 pavel vana
    Stvoly jsou suché,ohnuté zčernalé, zelené tak 3 listy, stonek květu narovnaný.
    Děkuji za info pošlu foto zítra.
    21. 7. 2020 9:15 Jan Kozák ml.
    Obrázky lze k příspěvku přidat do 3 hodin po uložení příspěvku. (Stejnou dobu je možné přípěvek upravovat.) Poté je případně nutné vložit příspěvek další a snímky přidat k němu.
    Odpověď k příspěvku se přidává pomocí odkazu „Odpovědět“ u daného příspěvku. Pokud se místo toho založí nový dotaz, zůstane původní vlákno bez odpovědi a u nového není jasné, na co navazuje.

    Co jsem dostal?

    14. 7. 2020 20:09 Zakladatel vlákna: Jaromír Beneš
    Koupil jsem od Vás 4 odrůdy česneku,  ale nevím, co vlastně mám. Fialový úrodný mám jeden, ale to, co jsem dostal jako Slavin 2 s originální vinětou, jsem dnes vybral ze záhonu. Je čistě bílý, hezký. Za stejných podmínek dozrával o 14 dní později, než tři další před ním.  Nevím, co mám použít jako uživatelské jméno *** . Jsem přihlášen jako ***. Stále mi ten automat tvrdí, že uživatelské jméno mám špatné. Pomožte mi prosím.
    15. 7. 2020 0:16 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Slavin II může mít v závislosti na konkrétních pěstebních podmínkách méně výraznou kresbu či zbarvení. (Možná někdo zkušenější doplní, čím je to způsobené; já to nevím.)

    Odrůdy, které jste si objednal, najdete, když nahoře kliknete na „Uživatel“ a poté „Moje objednávky“. Tam budete mít vypsané všechny objednávky na vaši e-mailovou adresu. Bez ohledu na to, zda jste při objednávání byl přihlášen, nebo ne. Systém vám dokonce vypíše i objednávky, které jste uskutečnil před tím, než jste se registroval.
    Ověřoval jsem přihlašovací systém, a nezdá se mi, že by tam byla chyba. Při přihlášení zřejmě uživatelské jméno obsahovalo překlep. Možná tečku nebo mezeru navíc. Při přihlašování nezáleží na tom, zda je použito uživatelské jméno nebo e-mailová adresa; dojde k přihlášení ke stejnému účtu.
    15. 7. 2020 12:02 Jana Pastorkova
    Taky mi nešlo přihlásit , až jsem napsala jméno i příjmení, tak to šlo. Asi by tam mělo být ,, uživatelské jméno a příjmení"
    16. 7. 2020 12:51 Jan Kozák ml.
    Při přihlašování lze použít buď uživatelské jméno a heslo, nebo e-mailovou adresu a heslo. Příjmení by se využilo, pouze pokud by bylo zvoleno jako uživatelské jméno (přihlašovací jméno, nick, username označuje totéž). V takém případě by bylo nutno uživatelské jméno napsat celé.
    20. 7. 2020 13:18 Vaclav Kavka
    Zdá se, že už toto téme někdo studoval:

    "Low-temperature conditioning of garlic "seed" cloves accelerated the development of the crop cycle, decreased plant growth, and increased the synthesis of phenolic compounds and anthocyanins in the outer scale leaves of the bulbs at harvest time, leading to 3-fold content increase compared with those conditioned at room temperature. Cold conditioning of "seed" cloves also altered the anthocyanin profile during bulb development and at harvest. Two new anthocyanins are reported for the first time in garlic. The high phenolics and anthocyanin
    contents in bulbs of plants generated from "seed" cloves conditioned at
    5 °C for 5 weeks were preceded by overexpression of some putative
    genes of the phenolic metabolism [6-fold for phenylalanine ammonia lyase
    (PAL)] and anthocyanin synthesis [1-fold for UDP-sugar:flavonoid 3-O-glycosyltransferase (UFGT)] compared with those conditioned at room temperature."
    15. 7. 2020 20:38 Jan Kozák
    Doplním něco k té barvě. V době sklizně česnek ještě nemá své typické vybarvení, ale dočkáte se ho po usušení.

    Náhled objednávky

    26. 7. 2019 11:16 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Po přihlášení máte nově k dispozici seznam svých objednávek.

    Máte možnost k ní přidat balení přípravku Rizocore, který byl do e-shopu přidán teprve nedávno, když už většina zákazníků měla objednáno. Podrobnosti o tomto biologickém přípravku najdete v samostatném článku.
    30. 7. 2019 11:50 Petr Šindelář
    Dobrý den, je možné přidat v minulosti provedenou objednávku bez registrace k nově vytvořené registraci? Rizocore mne zaujalo a tak bych jej chtěl přiřadit. Mailem kdyžtak můžu poslat číslo objednávky pod kterou jsem objednal sadbu. Děkuji.
    30. 7. 2019 13:49 Jan Kozák ml.
    Děkujeme za zájem i za upřesňující dotaz.
    K propojení objednávky a uživatelského účtu využíváme e-mailovou adresu. Proto po přihlášení svou objednávku uvidíte bez ohledu na pořadí objednání a registrace. K propojení dojde i v případě, že uživatel nebyl při objednávání přihlášen.

    Návrh

    14. 11. 2018 15:26 Zakladatel vlákna: Jozef Sisak
    Pan Kozak .Ak je to aktualne , prichadzaju žiadosti o určenie odrody, niekedy s kvalitnymi fotografiami podľa ktorych odrodu určite. Nedalo by sa presunuť kvalitne snimky k popisom odrôd aj napr. až 3 skupiny s uvedenym mena autora?     Neviem ako je to s autorskymi pravami to je otazka na pravnika , možno by stačilo do pravidiel doplnit bod : autor fotografii  dava súhlas na ich ďalšie použitie .  Vytvorenie novej  sekcie :  Rusak - ruske klony  a neurčene odrody . s možnostou prispievať  od pisateľov ? 
    To iste  urobiť aj v sekcii chorôb cesnaku. Možnosť pripojenia okrem fotografii aj kratkeho videa ??
    14. 11. 2018 20:17 Pavel Dohnal
    Připojil bych svůj souhlas, hlavně ohledně těch chorob, které naštěstí zatím nemám. Jestli by se dal rozfázovat třeba postup nepopulárního vlnovníka, jak vypadá napadený česnek v zimě, na jaře, nějaký kalendář,jak na to. Všichni se nedostali k Vaší brožurce za 5 Kč. Ubylo by dotazů, jak, kdy a v čem mořit atd. Hlavně chybí ty fotky na jedné straně nemocných a na druhé straně poškozených česneků. U poškozených, ať fleky nebo mechanicky, pokud není narušené srdíčko, se dá vesele sadit! Ukázat, že pokud má podpučí hnilobu, nic z toho nebude. A že když se na stroužku objeví tečka, nemusí jít zahradník k psychiatrovi. Osvěta, pánové! Děkuji. A všem zdravíčko!!! 
    16. 11. 2018 10:02 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Sisaku, děkujeme za nápad. Fotografie postupně přidáme.
    Budeme-li chtít využít snímek uživatele, domluvíme se s ním individuálně. Paušální souhlas požadovat nebudeme.
    Diskusní příspěvky s určováním odrůd najdete na adrese https://www.cesnek.cz/kategorie-urceni-odrudy-cesneku
    Existuje i sekce, kam zařazujeme příspěvky týkající se skupiny „ruských paličáků“: https://www.cesnek.cz/kategorie-ruske-palicaky
    19. 11. 2018 6:32 Jozef Sisak
    P.Kozak. Ďakujem za adresy pomohly a zaroven  ma to priviedlo k myšlienke : okrem pravidiel vytvoriť aj : Ako to funguje -  navod ako použivať a orientovať  sa v diskusii. napr. zoznam tem či najčastejšie formulacie nazvov  prispevkov.     Pomohla by aj funkcia ako na facebooku UPOZORNENIA . na reakcie na moju otazku - prispevok alebo na odpoveď.  Lepšie ako sa preklikavať cez  diskusiu .  Ako s možnosťou kratkeho videa ?
    19. 11. 2018 13:30 Jan Kozák ml.
    Vývoj diskuse byl před dvěma lety pozastaven. Vypracování dokumentace nedokončených funkcionalit by bylo na úkor jejich dokončení.

    Nejčastější název příspěvku s dotazem na česnekovou sadbu zní „Dotaz“, druhý je „Česnek“ a třetí nejčastější nápad na nadpis je „Sadba“. (Když to průběžně opravuji, představím si knihovnu, kde je na hřbetech všech knih název: „Kniha“.) Nejsem si jist, zda by takový seznam uživatelům mohl jakkoliv pomoci. Pracuji na rozřazování příspěvků do témat, která budou mít lepší využití, ale ještě to potrvá.

    Zvýraznění posledních příspěvků je v plánu. Ale bohužel to není aktuální priorita.

    Recepty

    18. 12. 2017 18:47 Zakladatel vlákna: Mirek Polanský
    Dobrý večer, uvítal bych recepty na zpracování česneku. Na internetu je jich hodně, ale každý má svůj. Možná by stálo za to založit novou záložku. Děkuji
    22. 12. 2017 9:38 Jan Kozák ml.
    Pane Polanský, děkujeme za nápad, jak stránky zlepšit. S publikováním receptů však nepočítáme. Vytvoření kvalitního systému pro správu receptů je nákladné a časově náročné, nejedná se ani o zaměření tohoto webu. Pro zájemce bude praktičtější pro kuchařské postupy navštívit specializované servery.

    Jak se sem vkládají fotky?

    8. 8. 2017 20:22 Zakladatel vlákna: Veronika Kolocová
    Pardon, toto měl být pokusný dotaz, nejde smazat...
    Tlačítko "Přiložit obrázek" se objeví až po odeslání dotazu.
    8. 8. 2017 21:43 Miroslav Čivrný
    Přesně tak;-)
    ... dotaz jde určitě smazat 
    9. 8. 2017 9:32 Jan Kozák ml.
    Systém diskuse neumožňuje odstranění příspěvku. Správci diskuse (poznáte je podle toho, že vedle příspěvku mají kulatý obrázek) mají pouze nástroj, kterým se nevhodný příspěvek překryje textem: „Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.“
    Je tomu tak proto, že nás někteří uživatelé rádi obviňují z toho, že odstraňujeme příspěvky, které se nám „nehodí do krámu“. Fakt, že tu za posledních 5 let žádný příspěvek nezmizel, je však pádný protiargument, který podobná nesmyslná nařčení vyvrací a předchází se tím zbytečným dohadům. Zároveň jde o transparentní přístup k zákazníkům.
    9. 8. 2017 9:18 Jan Kozák ml.
    Obrázky se skutečně přidávají až po uložení příspěvku. Snímky pak lze přidávat po dobu 3 hodin. Po stejnou dobu je možné příspěvek po uložení upravovat.
    Počítáme s tím, že vývoj systém diskuse bude obnoven. Možnost přidávání obrázku zároveň s příspěvkem je jednou z věcí, které máme na seznamu.

    Objednávka česneku: Havran

    13. 7. 2017 21:07 Zakladatel vlákna: Simona Juricová
    Dobrý večer měla bych zájem o česnek: Havran.
    děkuji Juricová
    14. 7. 2017 14:33 Zejda Ladislav
    Asi by bylo dobré zvýraznit tlačítko OBJEDNÁVKA nebo ho dát na nějaké lepší místo. Spousta lidí ho asi nevidí a zbytečně zapleveluje diskuzi. 
    26. 7. 2017 10:39 Jan Kozák ml.
    Děkuji Vám, pane Zejdo, za nápad, jak stránky zlepšit.
    Ze zpětné vazby ani z příspěvků zde na diskusi ale nemám pocit, že by uživatelé nemohli najít odkaz na formulář pro přijetí objednávky. Problém je v tom, že mnoho (potenciálních) zákazníků odmítá vzít na vědomí, že to, co není v nabídce, objednat nelze. Dříve bylo ve formuláři uvedeno, že ostatní odrůdy není možné objednat, protože odhady sklizně jsou už rezervované. Přesto každý rok přišlo několik stovek dotazů, zda by nebylo možné objednat ještě něco, co v nabídce není. Zpracovávání takových dotazů a neúplných objednávek zabere spoustu času a stojí hromadu peněz.
    14. 7. 2017 20:07 Jan Kozák
    Objednat je možné z aktuální nabídky. Předpokládaná zásoba odrůdy Havran je už vyčerpaná.

    Zrušení Česneku v otázkách

    28. 3. 2017 8:23 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Vážení návštěvníci, z důvodu reorganizace obsahu bude stránka Česnek v otázkách zrušena (nebude přesměrována na alternativu na novém webu). Pokud tedy máte zájem, můžete si uvedenou stránku pro osobní potřebu zálohovat.
    Na novém webu budou příspěvky v diskusi i zpětně rozdělovány do témat, aby bylo možné dohledávat všechny texty týkající se určité problematiky. Česnek v otázkách, který vznikl jako výpisky z diskuse, se tak stal duplicitním.

    Objednání sadby

    19. 2. 2017 18:41 Zakladatel vlákna: Roman Kočenda
    Dobrý den, dlouhodobě se mi na vašich stránkách nedaří zadání objednání sadby. Dnes jsem provedl i zaregistrování na vašich stránkách a stále nic. Při výběru odrůdy se nic nezobrazuje. Mám dobrou zkušenost s vaší sadbou odrůdy Lukan a rád bych jí právě od vás. Děkuji za informaci.
    20. 2. 2017 7:06 Jan Kozák
    Protože v současné době už žádnou sadbu nemáme, nelze teď nic objednat. Objednávky sadby z letošní sklizně budeme přijímat od 1. května prostřednictvím formuláře na novém webu www.cesnek.cz.

    Doplnění na nový web

    5. 2. 2017 17:26 Zakladatel vlákna: Radek Koukal
    Ještě možná tip k novému webu, bylo by fajn dát tam nějaké osvědčené recepty např. na pesto z pacibulek, nakládané stroužky, nějaké léčivé přípravky z česneku atd. věřím, že od pěstitelů by se toho dalo sehnat dosti a mnoho lidí by takové návody uvítalo :-)
    5. 2. 2017 22:10 Jan Kozák ml.
    Děkujeme za nápad. Ve druhé půlce února se sejdeme kvůli debatě ohledně změn v objednávkovém systému, ohledně tohoto rozšíření se také pobavíme.

    návrhy do nových webových stránek

    29. 1. 2017 10:31 Zakladatel vlákna: Vladimír Konvalina
    Dobrý den.
    Myslím si, že by v nových webových stránkách neměly chybět novinky v pěstování česneku.Např.přípravky biologické ochrany,např.Gliorex nebo
    používání močoviny a jiná doporučení i zkušenosti.U odrůd bych doplnil fotografie průřezů cibulí,celých rostlin i s natí a fotografie česneku ve sponu na pozemku.
    Zkoušel jsem se na nové webové stránky přihlásit svým uživatelským jménem a heslem,bohužel mne to nepřipojilo.Musím se na nové stránky znovu přihlásit novým jménem a heslem?
    29. 1. 2017 12:43 Jan Kozák ml.
    Děkujeme za tipy na rozšíření obsahu. Fotografie budeme postupně přidávat a články se budou průběžně aktualizovat. Počítáme i s větší frekvencí přidávání nových článků.
    Článek o Gliorexu je v plánu.

    Nový web využívá vlastní databázi uživatelů. Pro přihlášení je nutné se tam zaregistrovat. V tuto chvíli web ale po přihlášení ještě nenabízí žádnou přidanou hodnotu.

    Mácha Zdeněk

    27. 1. 2017 7:52 Zakladatel vlákna: Zdeněk Mácha
    Mě osobně se nové stránky velice líbí
    27. 1. 2017 8:40 Jan Kozák ml.
    Jsme rádi, že jsme se trefili do Vašeho vkusu. Všechny, kdo se na webu podíleli, Vaše zpráva potěší.

    Nové stránky

    26. 1. 2017 17:21 Zakladatel vlákna: Plhal Pavel
    Nové stránky graficky pěkné ale oproti starým méně přehledé
    26. 1. 2017 18:05 Jan Kozák ml.
    Děkujeme za zpětnou vazbu. Máme radost, že se Vám líbí vzhled nových stránek. Můžete prosím uvést příklad informací, které jsou na novém webu jinde, než je hledáte?

    Vaše fotografie

    26. 3. 2016 18:07 Zakladatel vlákna: Pavel Baxa
    Dobrý den pane Kozák,mám návrh.Nechcete sem vkládat v pruběhu roku fotky o aktuálním stavu vašeho česneku?Myslím že to bude zajímat spoustu pěstitelů pro porovnání.
    29. 3. 2016 21:06 Jan Kozák
    Něco podobného se chystá, ale nebude to v řádu dnů.

    Stránka na Facebooku

    4. 9. 2013 12:42 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Na naší stránce na Facebooku najdete zajímavosti i aktuální fotografie. Těšíme se tam na Vaše reakce. :)
    5. 9. 2013 10:28 Hana Kopecká
    Díky ráda se kouknu a ocenuji, že nemusím být sama na FB, abych mohla sledovat vás.

    vylepšení

    14. 3. 2013 22:27 Zakladatel vlákna: Hana Kopecká
    Já se spokojím i  foto dokumentací, jak napřikla vypadají stroužky po namoření Sulkou atd, jak vypadají 3-4 zelené listy u nepaličáků před sklizní atd. Vlastně jsem nejvíc vděčná tomu, že se věnujete i nám zahrádkářskejm nadšencům, ale říkám si, že čím víc osvěty ohledně česneku bude tím lépe pro poctivé pěstitele

    Návrh na "zlepšení"

    13. 3. 2013 22:30 Zakladatel vlákna: Lucie Melová
    Zdravím :-)
    Jako naprostá začátečnice v pěstování bych uvítala krátká videa s praktickými ukázkami... např. vzhled stroužků po moření v Sulce (ty moje nevypadaly hezky), pole těsně před sklizní, různá napadení česneku,...
    Dozvím se tu vše, co potřebuji, avšak realistická videa, ač krátká, by mi velmi pomohla v utkvění informací.
    I kdyby videa nebyla, budu vás ráda navštěvovat dále ;-)
    14. 3. 2013 17:18 jan
    Souhlásím s paní Lucií.. také bych bral videa kdyby byly. Bylo by to ještě lepší a více srozumitelné ,, jak na to´´
    14. 3. 2013 17:34 Jan Kozák ml.
    V tom případě bychom si mohli nějaká videa nechat natočit. Bohužel ale neznám žádného šikovného filmaře. Nebo člověka, který by se tím zabýval.
    14. 3. 2013 21:31 Jana Kopecká
    Dobrý den, nestačilo by video točené třeba na foťák? Já se v tom moc nevyznám, ale řekla bych že youtube je plné "amatérských" videi a nám by to určitě stačilo. Jen vidět, co, kde, kdy jak:-))) Navíc by to pak nemuselo být drahé, samozřejmě kromě vaše času. Berte to jako námět k zamyšlení. Kdyby to zatěžovalo zdejší web, můžete sem dát jen linky, které nás přesměřují na youtube.
    14. 3. 2013 21:46 Jan Kozák ml.
    Určitě by bylo žádoucí, aby videa natočil někdo, kdo se v tom trochu vyzná. Lidí s kamerami pobíhá po světě spousta. Stačilo by některého z nich znát. Měl by možnost si udělat reklamu, přispět dobré věci a ještě dostat zaplaceno.
    14. 3. 2013 22:40 Bc. Pavel Novotný
    Zejména by prospělo, kdybyste přestali hrát tu hru s panem Novákem.
    Co takhle zadat mu jiný úkol. Někde jsem slyšel, že minuta dobrýho filmu potřebuje hodinu přípravy na place a hodinu ve střižně na doladění s hudbou a komentářem. Nebude mít tak čas komentovat vše na těchto stránkách.
    14. 3. 2013 22:51 Jan Kozák ml.
    Děkuji, pane Vernere, potřeboval jsem si ověřit, jestli ten Novák, co tu otravuje, jste skutečně Vy. Děkuji za potvrzení.
    15. 3. 2013 10:19 Hana Kopecká
    A jak tak koukám tak pan Verner v předmětu činnosti má i natáčení videozáznamů a jejich střih. Že by vám gratis odčinil tu kupu hodin co jste vy obětovali jemu?
    18. 3. 2013 16:28 Jan Novák
    Já a Miloš Zeman Vám můžeme slíbit modré z nebe, ale je otázkou jestli Vám to pan Verner splní. Třeba skončil se živností spolu s koncem kazet VHS a nástupem kotoučků DVD.
    V jednom máte pravdu, kdo má přerušený výkon živnosti, může činnost dělat pouze pro osobní potřebu nebo zadarmo.
    14. 3. 2013 17:28 Jan Kozák ml.
    Hezký den, paní Melová, s videi se počítalo u jednoho projektu, který by byl zaměřený spíše na malopěstitele a nadšence, takže by tam nebyl takový tlak na odbornost a reklamu. (Kdyby to byla kniha, nenacházela by se mezi odbornou literaturou, ale v populárně naučné sekci nebo v hobby.) Uživatelé by tam mohli sdílet své fotky, texty, videa, mohli by to využít ke své propagaci, k zjišťování zajímavostí. Bylo by ale potřeba vyřešit několik problémů právních, finančních a motivačních. Vypadá to, že ten projekt zůstane jen snem.
    14. 3. 2013 18:39 Jana Kopecká
    Dobrý den, mne by se ta videa také líbila. Nebo alespoň fotky, které by ukázaly, některé fáze. Vím, že máte bohatou fotogalerii. Ale i já byla překvapená, barevnou změnou stroužků, ikdyž jsem poprvé mořila v Sulce. Nevěděla jsem, že může česnek takhle reagovat, ikdyž je to vlastně logické. Tak jsem prostě věřila, že je vše správně, protože jsem si hlídala koncentraci i čas. Asi by vám to usnadnilo odpovídání na naše dotazy. Vím, že vás navštěvujeme hlavně my malopěstitelé a nadšenci, jsem vděčná, že tak ochotně radíte. Tuším, kolik práce dá česnek a proto asi občas plašíme a ptáme se i na drobnosti, jenže kdo si zvykl na vlastní česnek, udělá maximum, aby už nemusel jíst kupovaný. A proto se pídíme i po detailech, abychom vše vymazlili:-) Mezi vylepšení můžete přidat i postřehy z letošní diskuse. Případně nějaké fotky, až budete mořit. Že zakrytí textilií stačí +- měsíc atd. Sami jistě víte, na co se ptáme opakovaně. Velmi děkuji za čas, který nám věnujete.

    Re:Návrhy na zlepšení (7.3.)

    13. 3. 2013 17:58 Zakladatel vlákna: Mareš
    1.můj návrh směřuje k doplnění popisu Vašich odrůd uveřejněných ve stati "Odrůdy česneku". Podle (nejen)mého názoru chybí u většiny popisovaných odrůd charakteristika habitu rostliny a zejména vhodný, resp. doporučený spon a hloubka výsadby. Tyto údaje jsou pro mnohé drobné pěstitele (zejména zahrádkáře) dost důležité a to zejména v případech, kdy si objednají novou sadbu odrůdy, kterou ještě nepěstovali. Každý zahrádkář má jen velmi omezenou pěstební plochu a snaží se z ní sklidit maximální množství kvalitních a zdravých rostlin, ev. plodů.Tak je tomu nepochybně i u česneku.
    Ve stati "Pěstování česneku" uváděný spon 5-12x20-40 může být sice univerzální, ale pro většinu odrůd příliš vágní. Myslím, že by popisům odrůd "slušely" i fotografile celých rostlin (s měřidlem).

    2. Dále navrhuji aktualizovat stať "Herbicidy", protože více než polovina tam uvedených přípravků již řadu let nemá platnou registraci a není ani na trhu dostupná.
    Za navrhované zlepšení Vám - věřím, že jménem mnohých návštěvníků těchto užitečných stránek - děkuji.
    St. Mareš
    14. 3. 2013 16:59 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Mareši, děkujeme Vám za Vaše podněty. Určitě se jimi budeme zabývat. V tuto chvíli fotografie celých rostlin přidat nemůžeme, protože je nemáme. Promyslíme si to, vytvoříme je a nějakým způsobem použijeme. Stejně jako informaci o doporučeném sponu u konkrétních odrůd.
    Herbicidy jsme dnes zaktualizovali. Děkujeme za upozornění.

    Návrhy na zlepšení

    7. 3. 2013 9:37 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    S předstihem se chystáme na další sezónu, uvítáme proto Vaše návrhy, co oproti předchozím rokům zlepšit, co by Vám nejvíce pomohlo, jaké změny byste uvítali a čeho bychom se naopak měli vyvarovat. Můžete uvést více návrhů. Nemohu slíbit, že se nám všechny podaří letos realizovat, ale zkusíme nad nimi aspoň pouvažovat a zařídit se podle nich v následujících letech.
    7. 3. 2013 12:14 Bc. Pavel Novotný
    Líbila by se mi nišší cena. Kdybyste ji zveřejnili dřív, než jedu v srpnu do Buchlovic. A tady na stránkách by prospělo, kdybyste přestali hrát tu hru s panem Novákem. Chápu, že ho platíte, aby vám zvyšoval návštěvnost, což se vám hodí. Nasírá tady ale hodně lidí a myslím, že zcela zbytečně. Dokážete si reklamu dělat sami lépe.
    7. 3. 2013 12:33 Honza Novák (ml.)
    Osobně si myslím, že cena kopíruje evropské ceny standardního rozmnožovacího materiálu.
    Zrovna minulý týden jsem viděl v jednom nejmenovaném hobbymarketu sadbu jarního nepaličáku (dovoz francie) přepočteno z ceny za kus na cenu 650 Kč/kg (a nápisem akce 30% sleva).
    7. 3. 2013 16:48 Bc. Pavel Novotný
    Přesně tohle jsem měl namysli. Proč tenhle člověk musí komentovat úplně všechno?
    7. 3. 2013 14:39 Jan Kozák ml.
    Děkuji, pane Novotný, za Vaši reakci.
    Pokud nedojde k nějakému nečekanému zásadnímu problému, neměla by být letos cena vyšší než loni.
    Myslím si, že by cena pro tento rok mohla být určena a zveřejněna už v době příjmu objednávek 1. května.
    Nad „Novákem“ bychom se měli vážně zamyslet, v tom s Vámi souhlasím.
    7. 3. 2013 14:56 Petr Balaštík
    Dobrý den pane kozáku,
    můžu se zeptat jaká byla loni cena za sadbu?
    Děkuji za odpověď
    7. 3. 2013 17:42 Jan Kozák ml.
    Pokud se nemýlím, byla v loňském roce maloobchodní cena 300 Kč / kg. Je to z mé strany jen spekulace, ale myslím, že jde o strop, přes který se už ani v následujících letech nepůjde.
    7. 3. 2013 19:01 Jan Kozák
    Já bych nižší ceně také rozuměl, ale cena sadby se odvozuje od ceny konzumního česneku a tu nedokážeme ovlivnit.
    7. 3. 2013 12:16 Honza Novák (ml.)
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Příspěvky do diskuse

    26. 2. 2013 16:36 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Dneska na semináři o česneku se také mluvilo (v kuloárech) o této naší diskusi. Prosím jisté diskutující o soudnost a pokud vědí, že tím jiné dráždí a tuto diskusi svými příspěvky znehodnocují, aby svoje aktivity zaměřili jinam.

    Dobrý nápad

    25. 2. 2013 21:01 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Dobré -- skusme to . PetrK
    27. 2. 2013 15:30 Honza Novák (ml.)
    Petře, opravdu je pro většinu zde diskutujících nejlepší, aby jméno diskutujícího bylo ve tvaru, jak se uvádí na prvním řádku adresy.
    27. 2. 2013 22:07 Petr Konopka
    Prosím Jana Kozáka mladšího - jako správce diskuse, aby veškeré moje příspěvky zde vymazal.Pokud bych věděl , tak jsem to vymazal sám . Děkuji

    Oblast pěstování

    25. 2. 2013 19:13 Zakladatel vlákna: Petr Štěpánek
    Již mnohokrát jme zde probírali otázku oblasti pěstování a cituji ing.....Ale... Docela bych byl rád, kdyby se hlavně u dotazů s nějakým problémem, sdělovala orientačně lokalita tazatele. Jezdíme různě po republice a je možné, že bychom se u Vás mohli někdy zastavit a na problém se podívat.
    Tak mně napadlo přidat oblast ke jménu a nemusí nikdo zapomínat.KDO SI MYSLÍ, ŽE TO MŮŽE BÝT SKUSME TO. Díky PS
    25. 2. 2013 22:25 Jan Kozák ml.
    Nevím, jestli do toho mám jako správce diskuse a databáze co mluvit, ale nedělejte to. A to ze čtyř důvodů:
    - Vyplnění do té kolonky čehokoli jiného, než je křestní jméno a příjmení (popř. tituly), je porušením pravidla, jehož následkem může být zablokování přístupu na web. Před zahájením příjmu objednávek na rok 2013 proběhne automat seznam zaregistrovaných uživatelů a vymaže účty registrované provokatéry a spamovacími roboty. Jedním z kritérií, kterými se bude při filtrování řídit, je i věrohodná hodnota v kolonce „jméno“.
    - Skutečné jméno vyžadujeme z toho důvodu, že diskuse pak nepůsobí tolik anonymně, což vede uživatele ke kultivovanějším projevům a odrazuje spamery od jejich aktivit. Abychom uživatele „dotlačili“ k vyplnění této hodnoty, používá se její obsah i jako řádek adresy u objednávek sadby. S touto hodnotou tedy počítá systém na objednávky, na tisk faktur a poštovních formulářů.
    - Doplnění lokality je u většiny příspěvků zbytečné. Jedná se jen o ty z nich, v nichž se uživatel zmiňuje o nějakém problému ve svém porostu. Z posledních 60 příspěvků takový nebyl ani jeden. U všech ostatních je tato informace zbytečná a pouze zhoršuje přehlednost.
    - Pro spoustu lidí je velký problém vyplnit vlastní jméno. Kombinace jména a lokality je bude jistě odrazovat ještě více, což by mohlo vést k nežádoucímu vyplňování nesmyslů.
    Prosím, nastavte si zpět své občanské jméno. A před dalším vyhlašováním nových pravidel prodiskutujte své návrhy s odpovědnými osobami. Děkuji.
    26. 2. 2013 10:33 Honza Novák (ml.)
    Dalším krokem je vyřazení adres nedohledatelných v http://forms.mpsv.cz/uir/adr/OverAdresuFrame.html , protože Česká pošta ani kurýrní služby na adresy neuvedené v registru nemusí doručovat a zásilky by se mohly vracet.
    Posledním krokem může být vyřazení adres shodných s adresami obecních úřadů a státních institucí.

    Zkopírovaný web

    9. 5. 2012 21:38 Zakladatel vlákna: Zdeněk Petrbok
    Dobrý večer pane Kozáku. Objevil jsem web s nabídkou česneku, který přímo zkopíroval obsah z Vašich stránek. Odrůdy česneku a pěstování ... k nalezení zde: http://prodej-cesneku.cz/
    9. 5. 2012 21:59 Honzík Novák (ml.)
    No o solidnosti obchodníka svědčí bod 3) obchodních podmínek.
    Vůbec bych se nedivil, když by místo česneku dorazil rovnou exekutor. Dobrý obcodník ví, že jeho zboží se chválí samo a není potřeba nutit zákazníka k odběru dobírky na poště hrozbou sankce.

    dobrý den

    6. 5. 2012 9:36 Zakladatel vlákna: Dana Kolínová
    Chtěla jsem se zeptat, jestli neuvažujete umístit mezi odkazy "Změna údajů" a "Odhlásit" položku "Vaše objednávka", kde by byla citace toho co bylo zaevidováno v systému.
    Děkuji D.
    6. 5. 2012 14:30 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Tuto informaci najdete po kliknutí na odkaz Objednání sadby. Myslím si, že by bylo matoucí, kdyby byl odkaz na tento formulář na dvou místech.

    HOLOMRAZY

    1. 2. 2012 17:30 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Extrémy počasí nám mohou výrazně ovlivnit pěstitelský úspěch, někdy až do neúspěchu. Bohužel, chytří býváme až potom. Proto by bylo dobré napsat do této diskuse všechno, hlavně to negativní z letošní zkušenosti, co by mohlo nám všem do budoucna pomoci.
    2. 2. 2012 21:44 hloupý Honza (Sendy)
    Chtěl jsem sem dát údaje o průběhu počasí za poslední tři dny, ale než jsem stačil přepsat minima/maxima průměry a gradienty ... tak mne to odhlásilo. Politika Vašeho syna vůči mé registraci je taková, že nemohu napsat osnovu, tu uložit a pak v rámci změn dopisovat hodnoty. A chuť 40 minut něco znovu tvořit aby se to pak neuložilo oprvdu dnes nemám. Tak jen jedinou hodnotu => průměrná teplota 0,15 m pod povrchem záhonku byla dnes -9,3°C
    11. 2. 2012 16:06 Jan Kozák ml.
    Žádná část skriptu se nesnaží a ani nikdy nesnažila jakýmkoliv způsobem rozlišit Vás, Vaše elektronické zařízení či Váš prohlížeč od ostatních uživatelů a pak s Vámi nakládat jiným způsobem než s ostatními.
    Pokud má Váš prohlížeč potíže se zapamatováním toho, že jste přihlášen, mohlo by pomoci promazání souborů cookie prohlížeče.

    Historie diskuze

    3. 1. 2012 17:39 Zakladatel vlákna: Petr Fiala
    Chtěl jsem si najít něco v historii diskuze ale koukám že je to tu jen od 15.11.2011. Starší příspěvky už není možné dohledat ?
    4. 1. 2012 10:00 Jan Kozák ml.
    Dobrý den.
    Z ověřených odpovědí ze starších příspěvků byla vytvořena přehlednější stránka Česnek v otázkách. Pokud však hledáte něco, co do otázek začleněno nebylo, mohu Vám poslat na e-mail archiv starší diskuse. Mohu se zeptat, co konkrétně hledáte? (Abychom to případně do otázek zpracovali.)

    zelená diskuze

    13. 12. 2011 21:10 Zakladatel vlákna: "Brácha" Sendy
    Proč nevidím zelené obdélníčky?
    15. 12. 2011 7:50 Jan Kozák ml.
    Určitě bych vyzkoušel, jestli se situace nezlepší neporušováním pravidel tím, že uvedete své skutečné jméno.
    16. 12. 2011 8:24 "Brácha" Sendy
    Nepomohlo to. radši se vrátím k původní přezdívce, když dovolíte.
    16. 12. 2011 10:10 Jan Kozák ml.
    Byli bychom raději, kdybyste zde vystupoval pod svým skutečným jménem. Věříme totiž, že tím dojde ke zvýšení úrovně obsahu této diskuse. To, že nevolíme nutnost ověřování adresy bydliště jako server novinky.cz, je naší dobrou vůlí; byli bychom rádi, kdyby nám ji uživatelé vrátili respektováním jednoduchého požadavku - uvedení občanského jména.
    18. 12. 2011 19:39 "Brácha" Sendy
    ... a doklady o habilitaci by jste náhodou v originále nechtěl???
    Necháme to takhhle, Vám i mně pak nesmí vadít nějaká ten překlep ....

    S.
    18. 12. 2011 21:34 Jan Kozák ml.
    Že tu budeme občanské jméno vyžadovat, víte už jeden a půl měsíce. Nebudu se s Vámi neustále dohadovat, jestli je správné psát anonymně a vydávat se za jiné. Buď se tedy podřídíte našim pravidlům (které ostatně byly reakcí na Vaše působení tady, které se chvílemi nám vymykalo z rukou), a to před napsáním jakéhokoliv dalšího příspěvku, nebo se tu rozloučíme. Děkuji za pochopení.
    20. 12. 2011 20:59 Jan Kozák
    Já se za své jméno nestydím. Příjmení mám stejné jako spousta mých předků, k nimž se rád hlásím, a křestní jméno mi vybrali rodiče, které mám rád a kterých si vážím. Máte-li důvod stydět se za svůj původ, není příliš složité ani nákladné nechat si jméno změnit a pak vystupovat pod novým jménem, takže Vás pak nikdo nebude spojovat s lidmi, od nichž se chcete distancovat.

    Velké uznání

    11. 12. 2011 17:12 Zakladatel vlákna: Roman Soukup
    P.Kozák touto ceskou Vás všechny chválím za změnu ČESNEK V OTÁZKÁCH perfektní jen tak dál ať se Vám daří v tom co děláte pro ostatní mnoho zdaru.

    Pochvala

    10. 12. 2011 23:22 Zakladatel vlákna: Hana Kopecká
    Díky za sekci Česnek v otázkách...... super sumář. Krásný stručný logický návod jak na to.
    Stránky sleduji pravidelně a před sadbou projíždím diskuzi denně a obohacuji se o vaše rady a tipy. No a ted je to srovnané pěkně postupně. Díky

    Poděkování

    10. 12. 2011 10:18 Zakladatel vlákna: "Brácha" Sendy
    Provedené změny hodnotím jako velký krok dopředu a velký kus práce s tím spojený. S.
    17. 12. 2011 10:44 Pavel Váňa
    Když dovolíte, připojím se k první reakci a připojím tu svou. Velice chválím Česnek v otázkách. Už dlouho jsem plánoval, že si z diskuse zkopíruji rady pana Kozáka, abych je měl hezky pohromadě. A hle mám to tu i bez práce. Skvělý nápad výtečně provedený!!

    Nové často kladené dotazy

    9. 12. 2011 22:56 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Byla předělána stránka s často kladenými dotazy, byla přejmenována na Česnek v otázkách (aby si i nepravidelní návštěvníci všimli, že je něco jinak), byla doplněna o (silně upravené) dotazy z této diskuse. Uvítáme Vaši reakci na její rozšíření či upravení.

    Pravidla

    8. 12. 2011 9:35 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Hezký den všem přítomným. Dovolte mi, abych Vám dopředu oznámil, že od 10. 12. 11 dojde ke změně pravidel této diskuse. Patrně největší změnou bude jiné chápání položky „Jméno“, ve které bude skutečné občanské jméno uživatele. Máte-li ze změny obavu, můžete ji tu vyjádřit do doby, kdy bude novinka zavedena. Děkuji.
    9. 12. 2011 14:59 "Brácha" Sendy
    Mohu se mýlit, ale myslím si, že internetový národ je pohodlný a půjde cestou nejmenšího odporu. Místo aby se problém řešil v diskuzi, tak se přesune jako dotaz položený emailem na adresu dostupnou v záložce kontakty.
    9. 12. 2011 15:09 Jan Kozák ml.
    Máte pravdu, bude dobré do kontaktů napsat, že pro poradenství je určená diskuse a stránka s často kladenými dotazy...

    založení nového záhonu

    28. 10. 2011 13:11 Zakladatel vlákna: petr F
    Dobrý den,
    chtěl bych založit nový záhon na místě kde je nyní tráva. Jaký by měl být správný postup ? Mám "odříznout drny" ? Další věc která mě trápí je že půda tu bývá na jaře hodně mokrá a je tu vysoká hladina spodní vody - v 1metru už proakuje voda. Dá se na takovém místě česnek vůbec pěstovat ?
    28. 10. 2011 13:50 "Brácha" Sendy
    V první řadě se koukněte do výpisu z katastru nemovitostí, jestli kultura je orná půda nebo trvalý travní porost.
    Pokud je to v kategorii trvalý travní porost, zkuste kouknout po jiném pozemku nebo musíte zjistit, proč se Vaši předkové rozhodli mít zde TTP - louku. ( http://nahlizenidokn.cuzk.cz/VyberParcelu.aspx )
    V případě, že je to orná půda, je postup stejný jako kdyby tam byly na 3 roky víceleté pícniny (jetelotráva, vojtěška). V každém případě počítejte s tím, že česnek tam budete sklízet až v roce 2013. Když drn zaoráte (zaryjete) ještě do zámrazu, můžete na jaře po vyhnojení a jarní přípravě dát ranné brambory a po jejich sklizni zelené hnojení s krátkou vegetační dobou. Pokud zaryjete až na jaře, dáte po přípravné kultivaci rovnou zelené hnojení.
    Pro Ing. Kozáka ještě napište půdní typ a nadmořskou výšku. Případně můžete dát i fotky jaká tam roste tráva a jaké stromy.

    K příspěvku nepřipojujte reakce tak, aby mohl být 29.10.11 v 22:33 hodin smazán. Děkuji S.
    28. 10. 2011 17:14 Jan Kozák ml.
    Zavádění nových pravidel prosím konzultujte se správci stránek. Poznámka „K příspěvku nepřipojujte reakce“ je proti našemu záměru navazovat reakce na příspěvky, ke kterým patří.
    28. 10. 2011 19:52 "Brácha" Sendy
    .
    28. 10. 2011 20:00 Jan Kozák ml.
    Prosím?
    28. 10. 2011 21:17 "Brácha" Sendy
    PetrF v době 28.10.11 15:32 doplnil svůj dotaz a nyní má naprosto jednoznačnou odpověď. Proto prosím o smazání vlákna tak jako by na něj nebylo reagováno a mohlo být staženo v deklarovaném čase.
    28. 10. 2011 19:27 "Brácha" Sendy
    Jestliže se Váš otec dotane k odpovědi a dá sem kratší hutnější a SVOU autoritou podloženou odpověď, je moje předběžná reakce už následně duplicitní a může být smazána.

    Ta žádost nebrání nikomu, aby reakcí s jednou "." v Příspěvku nezafixoval dané vlákno. Pokud mi Váš otec umaže "dovětek", budu vědět že daný příspěvek nemám mazat ...
    28. 10. 2011 22:08 Jan Kozák ml.
    Nebylo by užitečnější své příspěvky formulovat tak, aby je nebylo nutno mazat? Zamezení možnosti editování příspěvku poté, co k němu přibude reakce, je obrana proti tomu, aby lidé měnily své výpovědi poté, co je někdo upozorní na chybu. Nemuselo by nutně jít o úmysl mást, každopádně by to působilo nepřehledně. Všechna mazání působí rušivě a zabírají zbytečně čas. Chceme si práci zjednodušit, ne ji komplikovat zbytečnostmi.
    28. 10. 2011 23:02 "Brácha" Sendy
    Věřím vám, že každé umazání kontextu může působit rušivě, ale proto jsem avizoval dopředu, že příspěvek je možná moc rozsáhlý a pro přehlednost linky bude v určitou chvíli smazán. Například informace o vývoji půdních teplot nemají v této formě nadčasovou hodnotu a doufám, že se mnou souhlasíte, že ačkoliv neobsahovaly žádnou formální chybu, jejich smazání tuto diskuzi nepoškodilo. S.
    29. 10. 2011 9:56 Jan Kozák ml.
    Neměl jsem na mysli příspěvky s teplotou půdy, nýbrž ty s poznámkou, že se k nim nemá připojovat žádná reakce. Pokud by takto postupovali všichni, byla by po dvou dnech diskuse prázdná. Což naším cílem není, chceme, aby odpovědi sloužily více lidem. Takový hezký příklad: Níže jste psal odpovědi k příspěvkům. Táta na ně neodpovídal, raději strpěl drobnou nepřesnost Vaší odpovědi, než aby se s Vámi přel o blbosti (viz případ kdesi v minulosti). Pak jste si řekl, že nejlepší protest bude, když své příspěvky smažete. Výsledkem je spousta témat bez odpovědi. Nyní bude muset ty dotazy někdo projít, odpovědět na ně, nebo si říct, že byly zodpovězeny dostatečně a smazat je. A přitom je to tak zbytečné. Jako všechny diskuse o tom, kdo jste, pod kolika přezdívkami vystupujete. Je to sice zajímavá hra, ale tady na ni není nejvhodnější místo. Že můžete mazat a měnit své příspěvky, na které nebyla napsána přímá reakce, je Vaše právo. Které jsem Vám dal. Není však mou povinností mazat jakékoliv příspěvky, které se Vám už nelíbí. Viz záležitost s tím obchodem, kde jste si koupil sulku. Napsal jste na ně kritiku, když jsem zareagoval, že to tu není na nejvhodnějším místě, napsal jste, že to mám brát jako referenci. Pak příspěvek, jak se Vám ta kritika líbí, najednou zmizel a chtěl jste, abych onen kritický příspěvek smazal. Každého tedy napadne otázka, proč jste ten příspěvek vkládal, proč jste byl proti jeho smazání, když jsem ho chtěl odstranit. Copak jste si neuvědomil, že když budete někoho pomlouvat, budete muset nést i následky? To Vás nenapadlo, že když mi budete svými rozmary přidělávat práci, že nebudu další Vaše příspěvky vítat s nadšením?
    29. 10. 2011 21:34 "Brácha" Sendy
    V podstatě ti co se ptali již si svou odpověď přečetli. Umazání "protože Jeník mladší do mne reje" bylo až třetí kolo a pouze omezuje nové čtenáře, kteří najdou položený dotaz už bez odpovědi. No dělejte jak myslíte = máte můj souhlas se smazáním této linky (brácha Sendy: málo informací pro správmou odpověď ...28.10.11 13:50)a té kritiky české pošty (brácha Sendy: Sulka od pana Kopečka - otevřený dopis 22.10.11 20:30).
    30. 10. 2011 10:14 brácha Srandy
    Odpusťte mi mou neurvalost!
    28. 10. 2011 15:32 petrF
    Chtěl jsem osadit asi 15m2. Nevím proč je to teď louka, koupil jsem to před 15ti lety
    jako zahradu a teď bych tam chtěl něco pěstovat. Je to asi 360 m.n.m . Sadba by byla Lukan z produkce pana Kozáka. Původně jsem myslel, že prostě sundám drn, přihodím trochu hlíny a hnojiva a po úpravě půdy zasadím ještě letos.
    28. 10. 2011 19:43 "Brácha" Sendy
    Škoda že jste si nevzpoměl na začátku září, kdy by případné zaorání a následná kultivace stihla připravit záhonek na letošní sázení. Takhle příprava záhonku s tím, že drny rozrušíte a vytřepete z nich co nejvíce ornice nazpět (aby do kompostu přišla jen biomasa co se nestihne rozložit) je nesmírně pracné.
    Nevím co na to Ing. Kozák, ale možná pokud máte drobnou mechanizaci tak by se dalo drn rozrušit rotavátorem a vytahat drtky branami. Ale to půjde jen v případě lehké strukturní zeminy. Pokud máte hlinitou až jílovitou, bude to velmi pracné (a_mechanizací při vysoké vlhkosti půdy neproveditelné). Odvezený materiál musíte alespoň z části nahradit zeminou zlepšující vlastnosti toho, co tam bylo ponecháno. Lepší je první rok pěstovat plodiny co snáší přímé vyhnojení hnojem a zároveň odpleveluje (okopaniny). Pěstování česneku jako plodiny druhé trati hned v prvním roce po rozorání úhoru věc trochu komplikuje. Pokud to před 15 roky byla zahrada (v katastru je také zahrada) a máte sadbu Lukanu, tak to ale za pokus stojí.
    28. 10. 2011 20:01 Jan Kozák
    To, co jste měl udělat dávno, už nedohoníte. Stržení drnu je sice pracné, ale jediné možné řešení. Je-li ornice dostatečně hluboká, není nutné dodávat místo drnu jinou zeminu, hnojení Cereritem bych však jednoznačně doporučil v dávce 0,5 - 1 kg na 10 metrů čtverečních. Odrůda Lukan je jednou z mála, kterým vysoká hladina spodní vody nevadí, takže pěstování by mělo být úspěšné.
    28. 10. 2011 23:17 Petr F
    Jaká je dostatečná hloubka ornice?
    29. 10. 2011 7:27 Jan Kozák
    Napsal jsem to hodně zjednodušeně. Hloubka ornice 20 cm Vám bude stačit, záleží však také na podorničí, na jeho propustnosti. Je-li Váš pozemek blízko vodního toku, že by se jednalo o náplav, bylo by to v pořádku. V opačném případě budou spodní vrstvy asi zhutnělé, pak by doplnění zeminou bylo vhodné.
    29. 10. 2011 11:52 petrF
    Ten dotaz o hloubce jsem sice nepsal já, ale odpověď se hodí i mně. Je to asi 40m od potoka a taková pěkná hlína je asi 30cm od 50 cm začíná takové hutné, mazlavé do šeda - asi jíl. Ještě jsem přemýšlel jestli to neprohodit štěrkopískem ?
    29. 10. 2011 19:40 Jan Kozák
    Do takové země můžete Lukan nasázet. Štěrkopísek určitě nepřidávejte, nic by Vám to nepřineslo.
    29. 10. 2011 21:21 petrF
    Děkuji MOC za všechny odpovědi. Už mám oddrněné a zryté. Koukal jsem po Cereritu ale objevil jsem min. 2 každý s jiným složením. 1 má dusík - fosfor - draslík: 10 - 9 - 14 + 1,3% hořčíku a ten druhý je dusík - fosfor – draslík: 8 - 8 – 8. Tak teď nevím který ?
    29. 10. 2011 21:38 "Brácha" Sendy
    29. 10. 2011 22:00 Jan Kozák ml.
    Omlouváme se za návštěvníka, který se tu za Vás vydával. Vyhledáme jeho IP adresu a pravděpodobně jí zablokujeme přístup, aby se podobná situace neopakovala.
    31. 10. 2011 21:10 Brácha Srandy
    Jsem pro Byl to brácha sendy, že?
    31. 10. 2011 21:35 brácha Sendy
    Jaká je dostatečná hloubka ornice?



    ... nevím, proč bych si měl zřizovat další registraci a je otázkou, jestli nakonec Jeník nebude blokovat i ostatní se jménem Petr X nebo Petr Y.

    Unikát

    24. 10. 2011 23:27 Zakladatel vlákna: Janek
    Dobrý den, rád bych se dozvěděl něco o odrůdě unikát. Předem moc děkuji
    25. 10. 2011 8:57 "Brácha" Sendy
    Od firmy Moravoseed. Protože byl registrován v roce 2009, moc sadby na trhu není.

    Více najdete v 
    http://www.ukzuz.cz/Uploads/105556-7-P2009pdf.aspx
    Použijte Ctrl+F a Unikat (pozor je krátké "a") a dostanete :
    Unikat je poloraná odrůda ozimého paličáku.

    Olistění vzpřímené až polovzpřímené, barva listu středně zelená se střední až silnou voskovou vrstvou.
    Antokyanové zbarvení na bázi nepravého stvolu není nebo velmi slabé. Květní stvol středně dlouhý až
    31
    dlouhý, zahnutí není. Cibule středně velká až velká, na podélném řezu příčně široce elipsovitého tvaru, na
    příčném řezu kruhovitého tvaru, poloha stroužků ve vrcholu cibule v úrovni krčku, poloha podpučí vtlačená,
    tvar báze plochý, boční stroužky nejsou, základní barva suchých vnějších suknic bílá s antokyanovými pruhy
    na suché vnější suknici. Stroužek středně velký až velký, základní barva suknice stroužku fialová
    s antokyanovými pruhy, intenzita základní barvy suknice střední. Barva dužniny stroužku nažloutlá. Konec dormance stroužku v cibuli střední.
    25. 10. 2011 9:52 hradečák paličák
    Konec dormance stroužku v cibuli střední = skladovatelný v dobrých podmínkách jen do následující sklizně.



    Poloha podpučí vtlačená = blbě se ořezává ihned po sklizni a bude tedy často prodáván "s kořínky".
    25. 10. 2011 11:46 Tereza Holubářová
    Před dvěmi měsíci byla tato diskuse skvěle čitelná, nyní se tu vůbec neorientuji. Původní dobrý nápad se dvěmi oddělenými diskusemi se nezdařil, obě jsou stejně dlouhé. Čímdál méně se tu objevují důvěryhodné informace od pana inženýra Kozáka. Mohu se zeptat, kdo je ,,hradečák paličák" a kdo ,,brácha Sendy"? Jsou to lidé z vaší firmy? Jsou to dva lidé s nápadně podobným názorem, nebo jeden tentýž?
    26. 10. 2011 21:03 Jan Kozák
    Máte pravdu. Ani já se už v naší diskusi neorientuji, ale nemám dost času ji pročistit. Je-li "brácha" a "hradečák" tentýž člověk, to nevím, protože ho neznám i když tuším o koho jde. Často je jeho aktivita spíše na škodu. Asi nemá co dělat, což není můj případ. Víc jak hodinu denně nemůžu na internetu být, někdy se tam nedostanu vůbec.
    25. 10. 2011 12:52 "Brácha" Sendy
    Jsem tedy odmazal své plky, aby diskuze byla kratší.
    Ty na které bylo reagováno, odmazat nemohu a tak prosím zejména borce v užívání Ctrl+C -> Ctrl+V co má příspěvek pode mnou, aby odmazáním svého umožnil odmazání mého.
    26. 10. 2011 8:51 Tereza Holubářová
    Nechtěla jsem, abyste něco mazal, jen jsem se ptala, jestli jste z firmy Kozák a jestli články podepsané hradečák paličák píšete vy. O mazání jsem nic nenapsala!
    27. 10. 2011 19:13 Jan Kozák
    Unikát je česká odrůda firmy Moravoseed, obraťte se tedy na ně.

    Příprava pole pro výsadbu

    29. 9. 2011 9:15 Zakladatel vlákna: Jan
    Dobrý den pane inženýre, je vhodné ještě v těchto dnech aplikovat na pole pro výsadbu česneku nějaký herbicid (Roundup), který by pole zbavil zaplevelení. Před 14dny jsem pole přihnojil NPK a včera vytrhal značné množství již vzrostlých plevelů (bodlák, hitlerka, a další). Vzhledem k tomu, že bych chtěl sázet česnek během následujících 14 dnů, nejsem si jistý, zda aplikace herbicidů nebude mít negativní vliv na plánovanou sadbu česneku. Má strach, že nepoužiji-li žádnou chemickou ochranu proti pleveli, pak se obávám, že plevel mi bude komplikovat samotnou výsadbu a mít značně negativní vliv na samotný růst a výnosnost česneku. Můžete mi prosím s výše uvedeným poradit, navrhnout vhodné řešení. Děkuji za Vaši reakci. Jan
    29. 9. 2011 10:16 "Brácha" Sendy
    Pro strukturu půdy je vždy lepší odplevelování prokypřením než použití herbicidu. Já (jako víkendový zemědělec) preferuji projet odpočívající pozemek rotavátorem než používat herbicidy. Jednoleté dvouděložné plevele se při kultivaci před kvetením stávají v podstatě zeleným hnojením. Stejně tak oddenky pýru rozlámané na díly pod 8 cm a svlačce rozlámané na díly pod 3 cm.
    Jinak říjen bude teplý tak počítám, že do výsadby v listopadu projedu své "záhonky" rotavátorem o sobotách 15. a 29. října.

    S výsadbou počítám na 17. 19. a 20. listopadu. Na konec si nechám plochy po bramborách a pokud bude v listopadu deštivo, tak možná to dopadne i na víkend až po Mikuláši (tj. sobota 10. prosince).

    V této souvislosti mne napadá otázka, kterou z odrůd Vekan, Dukát a Benátčan sázet jako poslední (tj. když mi to s počasím nevyjde a část budu sázet až v prosinci). Na ten "záhon" po bramborách bych měl nejradši pozdní Benátčan.
    29. 9. 2011 16:03 JanK
    Nejde mi reagovat po mým regisrovaným jménem proto píši JanK

    Děkuji za Vaši reakci, zkusím tedy vysoký plevel ručně odstranit a pak pomocí rotavátoru připravit pole k výsadbě a budu doufat, že po této úpravě plevel již po výsadbě nevzejde, což hodlám ještě následně podpořit postřikem Stomp. Co se termínu výsadby týče, tak zde stále váhám, neboť současné teplé a suché počasí přispěje k pohodlné přípravě půdy pro výsadbu, zahrnování a válcování, ale je rizikové z pohledu česnekových chorob, jež jsou v těchto diskuzích často zmiňovány. Na druhou stranu čekat s výsadbou do konce října mi připadá, s ohledem na deštivý charakter počasí pro toto období, dost rizikové. Plánuji sázet cca 220 kg a používat těžkou techniku, což nelze na podmáčeném poli. Drobní pěstitelé asi počasí zas tak příliš neřeší, ale rotavátor za traktorem a následné válcování po výstadbě težkými válci za mokra prostě nelze. Odrůdy sázím všechny v jednom termínu, především v závislosti na počasí, nikoli na typu odrůdy. S pozdravem Jan
    29. 9. 2011 20:16 "Brácha" Sendy
    Jeníkova jednoduchá obrana proti prolomení hesla je, že se hlásíme uživatelským jménem ale v duskuzi se zobrazuje JMÉNO zadané při registraci v nejnižším řádku.
    Nyní máte tedy registrace dvě.
    29. 9. 2011 22:37 Jan Kozák ml.
    To nemá s ochranou hesla vůbec nic společného. Uživatelské jméno je kombinace znaků sloužící k přihlášení, jméno je k označení příspěvků v diskusi. V ideálním případě se skládá z křestního jména a příjmení, což je delší (v průměru 12 znaků) než průměrné uživatelské jméno s délkou 5 znaků.
    29. 9. 2011 23:21 "Brácha" Sendy
    Je když místo smazání nesprávného sdělení tento příspěvek jen komentujete.
    Očekával bych spíše to smazání příspěvku z 29.09.11 20:16 a napsání relevantního vysvětlení, proč se pan JanK nemůže přihlásit podruhé, když se mu to poprvé povedlo.
    30. 9. 2011 8:37 Jan Kozák ml.
    Děkuji za napomenutí.

    Chtěl jsem jen vysvětlit, proč se používají jména dvě a popsat svou představu o jméně lidí.
    Uživatel se nemůže přihlásit proto, že nezadal správnou kombinaci svého uživatelského jména a hesla.
    Pokud déle zůstane na jedné stránce před napsáním svého příspěvku (a to po dobu několika hodin), může se stát, že dojde k jeho odhlášení. V takovém případě je systém „shovívavý“ a umožní mu uložit příspěvek pod anonymním jménem. Kdyby po něm vyžadoval přihlášení, mohlo by se stát, že po několika chybných pokusech by uživatel kliknul na jinou stránku a o pracně napsaný příspěvek by přišel.
    30. 9. 2011 8:53 "Brácha" Sendy
    Doplňte v registračním formuláři a v aktivačním emailu. Bylo by dobré již při registraci vědět, že přihlašovat se budu například nickem JP2 ale v diskuzi bude hezké jméno "Jan Pavel druhý". A protože jako starší člověk jsem zapomětlivý, registrační email si vytisknu a pokud tam nejsou podrobnosti o přihlášení, musím si je tam ručně dopsat v době, kdy vím jak to funguje. Dále mi chybí možnost změny hesla, ale předpokládal jsem, že s ohledem na nedůležitost této registrace není tak nutně potřebná a ohranu nezobrazením přihlašovacího jména jsem považoval za téměř geniální záměr. Vemte si to z pozice, že na prolomení jsou zde atraktivní pouze dvě jména a to že se jako administrátoři hlásíte kratičkým nickem zvyšuje bezpečnost velmi výrazně.
    30. 9. 2011 9:22 Jan Kozák ml.
    Děkuji. Podobné připomínky se mi budou hodit, až budu stránky předělávat.
    29. 9. 2011 21:01 Jan Kozák
    Použití herbicidu před přípravou půdy je závislé na tom, které plevele potřebujete zlikvidovat. Jedná-li se o vytrvalé (např. pýr, svlačec, pcháč) je herbicid typu Roundup prospěšný. Jsou-li plevele pouze jednoleté (nebo semenáčky vytrvalých) je vhodnější likvidace pomocí kultivace. Pokud sázíte brzy na podzim, pak Vám Stomp po výsadbě dobře poslouží. V současné době určitě nesázejte, je příliš teplo, mohlo by se Vám stát, že o porost úplně přijdete. To se stalo mnoha pěstitelům po teplém podzimu 1992.
    30. 9. 2011 10:28 JanK
    Děkuji za Vaše vyjádření a s výsadbou česneku počkám na chladnější dny i s rizikem, že díky případnému deštivému počasí se mi výsadba značně zkomplikuje.

    Odrůda mirka

    26. 9. 2011 9:39 Zakladatel vlákna: Josef Bříza
    Dobrý den,ve vašich odrůdách je odrůda Mirka ale nemůžu ji najít ve fotogalerii.Děkuji Josef.
    26. 9. 2011 10:54 "Brácha" Sendy
    Někde níže mladý Jeník slíbil, že doplní fotky mladší dvou-tří let až bude po sezóně. Zatím má Jeník někde jinde tento "odrůdový" snímek. Pak má taky ještě spoustu práce, protže sezóna ještě neskončila.
    26. 9. 2011 22:12 brácha Srandy
    Vůbec nevěřím, že by byl Ing Kozák tak zaneprázdněn a už vůbec nevěřím tomu, že by měl být zaneprázdněn Kozák mladší.

    Objednávky

    19. 9. 2011 8:40 Zakladatel vlákna: Boris
    Prajem dobrý deň, neuvažovali ste nad umiestnením zoznamu objednávok so stavom ich plnenia?
    19. 9. 2011 9:07 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Zveřejňovat osobní údaje v plánu nemáme. Letos byla u nás situace trochu komplikovanější tím, že jsme měli dva systémy objednávek, protože novější způsob se zavedl v době, když už byly stovky objednávek přijaté. Na druhou stranu v polovině září, kdy se jiné roky s posíláním teprve začínalo, jsme letos měli odeslaných 99 % balíčků. Bereme si z toho však poučení do příštího roku, kdy se budeme snažit ušetřit práci jak sobě, tak objednávajícím.

    záložka

    12. 9. 2011 12:05 Zakladatel vlákna: hradečák paličák
    Jeníku (ml.) nechtělo by to vypnout záložku "Buchlovice 2011" ??? Pokud by tam byly nějaké zajímavé nadčasové odkazy, pak mohou být v záložce "Články". Dík
    12. 9. 2011 13:09 Jan Kozák ml.
    Na tom místě bude odkaz vedoucí na fotografie z festivalu z tohoto roku.

    stara diskuze

    31. 7. 2011 10:33 Zakladatel vlákna: Ludmila
    Dobrý den,
    můj dotaz je spíše na J. Kozáka mladšího. Nemohl byste prosím umístit na stránky ke stažení starou diskusi, bohatě by stačilo ve formátu .txt. Obsahovala mnoho užitečných informací, já si ty nejdůležitější vykopírovala, ale po havárii disku jsem ztratila nějaká data a tohle bylo bohužel mezi nimi. Děkuji
    31. 7. 2011 11:29 Jan Kozák ml.
    Původní diskuse je umístěna na adrese http://www.blueboard.cz/kniha_0.php?hid=tbbe9csd0d2s4jj0949xoo4esdfvc9, kterou jsem zde nepublikoval úmyslně, neboť by pak nebylo snadné zjišťovat, zda tam nepřibyly nové dotazy. Bohužel server, na kterém kniha návštěv běží, staré příspěvky automaticky maže, proto se tam nyní objevují vesměs objednávky česneku, které jsou pro ostatní uživatele nepřínosné.

    Jen trochu mimo téma: Pokud není havárie disku způsobena fyzickou likvidací disku, je většinou možné ztracená data obnovit.
    31. 7. 2011 11:54 Ludmila
    Děkuji, zkusím to projít

    váš článek

    17. 7. 2011 23:10 Zakladatel vlákna: Martin Nezbeda
    Vážený pane, hledal jsem na vašich stránkách možnost objednání sadby. S tím jsem bohužel neuspěl, ale se zájmem jsem si přečetl váš březnový článek. Měl by být dostupný všem těm chytrolínům v tisku, vládě apod. Všem hlupákům, kterým zemědělství nepasuje do tabulek. Velice mě to dlouhodobé diletanství bolí. Moc si vážím vaší práce a vytrvalosti. Martin Nezbeda zahradník a včelař (zahradnická škola Mělník)
    18. 7. 2011 22:06 Jan Kozák
    Text tohoto článku jsem bez odezvy poslal do většiny deníků, do televize i do Českého rozhlasu.

    fotogalerie

    13. 5. 2011 9:01 Zakladatel vlákna: jiří
    Dobrý den, díval jsem se na fotogalerii a první snímek u Fusaria a černě na česneku jsou stejné. Je to choroba se stejnými příznaky?
    14. 5. 2011 21:32 Jan Kozák
    Děkuji za upozornění, stejný snímek samozřejmě nepatří k oběma chorobám.
    8. 8. 2011 13:47 Jan Kozák ml.
    Na tom snímku se vyskytují oba problémy. Děkujeme za upozornění. Nyní je jasné, že musíme ke snímkům přidat podrobnější popisy.

    registrace

    17. 3. 2011 11:14 Zakladatel vlákna: Filounek Jaroslav
    Dobrý den,je nutné se znovu registrovat jako nový, když s Vámi spolupracuji (objednávám) již několik let? Děkuji.
    18. 3. 2011 22:18 Jan Kozák ml.
    Registrace pod nadpisem „Přihlášení“ v tuto chvíli není nijak vázaná na objednávání sadby. V budoucnu budou moci registrovaní uživatelé po přihlášení měnit své objednávky, což zatím je možné jen pomocí unikátního odkazu, který je uživatelům po objednání poslán.

    14. 3. 2011 13:55 Zakladatel vlákna: Lida
    Dobrý den,
    gratuluji Vám k novým stránkám :) jsou hezké.

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne